דום נשימה בשינה

שינה טובה ומטיבה, מספקת רעננות לאורך כל שעות היום. כשישנים טוב היום נראה אחרת, המצב הנפשי משתפר והמראה החיצוני הופך רענן ומואר יותר. עם זאת, כאשר ישנים "גרוע" כל היום משתבש, ואנו מחפשים את הדרך להשלים שעות שימה במשך כל שעות היום והלילה. אחת מהפרעות השינה שפוקדות רבים, היא דום נשימה. דום נשימה הוא מצב פיזי שבו נפסקת הנשימה מספר פעמים במהלך השינה. העצירות מפריעות לאיכות השינה והן מעיבות מאד על אורח החיים. לכן חשוב לטפל במצב זאת כדי לזכות בתנומות מטיבות יותר. 

למה דום נשימה משבש את החיים? 

אנשים שחווים את המצב (כ 6 אחוזים מהאוכלוסייה) סובלים מבעיות בריאות נוספות אשר משפיעות על הנשימה בזמן השינה. לכן איכות החיים יורדת באופן משמעותי. מי שסובל מהמצב העגום הזה, יוכל לפנות למעבדת שינה כדי להבין מה גורם לדום נשימה, ולאחר אבחון מקצועי כדאי כי ייגש לקבלת טיפול נשימתי נכון שיספק לו את היכולת לנשום טוב יותר בזמן השינה. בכך אפשר להבטיח שינה טובה יותר. 

למה זה קורה לנו?

הפסקת שינה מתרחשת בשל מגוון רחב של מצבים החל מבעיות במידת הרוויה של הדם, עד לנשימה שאינה נכונה, נטילת כדורים באופן קבוע, אספקת חמצן קטנה יותר לריאות וכדומה. כשאנו מתעוררים באמצע השינה עם הפסקות נשימה, חשוב שנטפל בנושא כמה שיותר מהר כדי להטיב עם איכות החיים.
למידע נוסף אודות טיפול בדום נשימה בשינה בקרו באתר זה.

האם יש טיפול טבעי לדום נשימה? 

כיום יש טיפול טבעי להפסקות נשימה ללא תרופות ובטח שללא כדורי שינה שרק ממכרים וגורמים נזק לטווח הקצר והאורך. הטיפול הטבעי מתרחש על ידי מטפלים מהרפואה המשלימה. המטפלים יודעים להנחות את המטופל כיצד נושמים נכון יותר, בעיקר באמצעות אבחון של המטופל ותרגול נשימות בשיטת בוטייקו. השיטה עוזרת לתרגל נשימה והיא מקנה כלים להפסקת דום נשימה. באמצעות התרגלים אפשר בכול זמן לישון טוב יותר תוך קבלת כלים לתרגילי נשימה ספציפיים שילוו אתכם בכול סיטואציה ובכך יספקו שינה איכותית יותר. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משקפי שמש מולטיפוקל
אם אתם כבר מרכיבים משקפי מולטיפוקל, אתם בטח מודעים ליתרונות הרבים של העדשות האלה. בעזרת עדשות...
קרא עוד »
דצמ 18, 2018
צעצועי התפתחות לפעוטות
צעצועי התפתחות לפעוטות הם דרך מצוינת לעורר את היצירתיות, הדמיון והלמידה של הפעוט שלך. הם גם דרך...
קרא עוד »
ינו 25, 2023
ייעוץ זוגי בראשון לציון
בואו רגע נפתח את זה; האם אתם מכירים זוג שנשוי כמה שנים ואין לו בעיות שמצדיקות הליכה לייעוץ זוגי? גם בלי...
קרא עוד »
מאי 16, 2022