מי שומע יותר טוב? נשים או גברים?

מי שומע יותר טוב? נשים או גברים?

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, עולה כי נשים שומעות טוב יותר מגברים. השמיעה של הגבר עשויה להידרדר מהר יותר מהשמיעה של האישה. על פי רוב סף השמיעה של האישה עד גיל 50 יהיה טוב יותר כאשר מדובר בתדרים גבוהים או בינוניים של עד 1000 הרץ. על פי דעת המומחים, השמיעה הטובה יותר של הנשים היא זו שיכולה להסביר מדוע ולמה כישורי ההאזנה והלמידה שלהן הם שונים ומדוע הן נחשבות לאמניות בכל מה שקשור לתחום הדיבור והשיחה באופן כללי.

ירידה בשמיעה – תופעה טבעית קיימת

בכל מה שקשור לנושא של ירידה בשמיעה, הרי שמדובר באחוזים גבוהים מאוד בכל האוכלוסייה. כיום ישנם קרוב ל – 600 מיליון אנשים בכל רחבי העולם כאשר מיליון מתוכם הם ישראלים, אשר אלו סובלים מהתופעה של ירידה בשמיעה ולכן יזדקקו להרכבת עזרים לכבדי שמיעה. על פי ההערכות של המומחים בתחום, הרי שעד לשנת 2050 יהיו כבר יותר ממיליארד אנשים בכל רחבי העולם אשר אלו יסבלו מירידה בשמיעה. זו עשויה לבוא לידי ביטויהן בירידה בתפיסה של הקולות והצלילים והן בקשיים שונים של הבנת הדיבור. בעיקר זה עשוי לבוא לידי ביטוי בקולות דיבור חלשים כמו גם בסביבת דיבור רועשת מידי.

למעשה נפוצה הבעיה של ירידה בשמיעה בקרב האוכלוסייה המבוגרת וזאת מהסיבה הפשוטה של הזדקנות מערכת השמיעה או בעיה של טינטון באוזן.

למעשה אפשר לומר כי כמעט מחצית וליתר דיוק – 40% מקרב האוכלוסייה שהם בני 60 עד 69 סובלים מירידה משמעותית בשמיעה כאשר האחוז הזה עולה עד ל90% (תשעים!) לאחר גיל 80.

מה מגן על שמיעתן של הנשים?

הסיבה המהותית לכך כי השמיעה של הנשים הינה טובה יותר נובעת בעיקר בגלל ההשפעה הטובה והמגנה שיש לפעילות ההורמונאלית הנשית בטווח הגילאים 30 עד 50. כמו כן תלוי הדבר בכך כי הגברים למעשה חשופים הרבה יותר לרעש במקומות העבודה שם הם נמצאים שעות רבות ביום כמו גם בפעילות הפנאי שלהם. כבר מגיל צעיר ניתן להבחין במשחקי הבנים שהם רועשים הרבה יותר ביחס לרעש של משחקי הבנות.

כך זה גם ממשיך בפעילות הפנאי שלהם, בצבא ובכל תחביב שהוא.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רופאי שיניים בתל אביב
היום ניתן למצוא בתל אביב לא מעט סוגים שונים של רופאים, היות ומדובר על אחת הערים המרכזיות ביותר בארץ....
קרא עוד »
ינו 10, 2021
כל מה שתרצו לדעת על טיפול בצלוליט
על הצטברות השומן הקרויה "צלוליט", בוודאי שמעתם. אולם, האם שמעתם על אפשרויות הטיפול בצלוליט של הלגה...
קרא עוד »
דצמ 25, 2018
גללים של חולדה
כל אחד עלול לחזור הביתה באחד הימים ולגלות לחרדתו גללים של חולדה. מדובר ללא ספק באחת ההפתעות הפחות...
קרא עוד »
נוב 20, 2020