כיצד קנאביס רפואי מועיל לחולים?

וופורייזר

וופורייזר

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שצורכים קנאביס לצרכים רפואיים. תחום זה נחשב לאחד התחומים הכי מתקדמים בעולם הרפואה, הכי פופולריים וכן ריווחים. אך לא הרבה אנשים מודעים בהכרח לסיבות לכך, כיצד קנאביס יכול לעזור לחולים.

קנאביס זה הרבה יותר מחומר לעישון

לפני שנסביר כיצד קנאביס יכול לעזור לחולים, צריך לומר שהשימוש בחומר איננו מחייב עישון שלו. נכון שבמשך שנים למדנו שבשביל ליהנות מקנאביס ומההשפעות שלו יש צורך לעשן אותו. אך כיום אנחנו יכולים למצוא שיטות אחרות להשתמש וליהנות ממנו. למשל, אידוי החומר באמצעות וופורייזר יכול לעזור להרגיש אותו וליהנות ממנו, לא פחות מחומר שמעשנים אותו בסיגריה מגולגלת.

כאמור, הרבה מאוד אנשים שמתמודדים עם מחלות שונות, מבקשים ומקבלים אישור להשתמש בקנאביס רפואי. מדובר על קנאביס רגיל, אשר השימוש בו נעשה לצרכים רפואיים. הוא מסופק על ידי גורמים מסוימים שקיבלו אישור לכך מהמדינה, בכמויות ספציפיות, זאת במטרה לאפשר לחולים להשתמש בו בצורה סדורה ובטוחה.

להתגבר על תחושת הכאב

השימוש בחומר, מאפשר להם להתגבר על תחושת הכאב שהם חווים, בין אם זה כתוצאה מהמחלה עצמה ובין אם זה כתוצאה מהטיפול שהם צריכים לעבור עקב המחלה. בכך למעשה, נמנע מהם הצורך לקחת כדורים או דברים אחרים לשכך את הכאב, אשר עלולים להיות הרבה יותר מסוכנים, גם בגלל שהם ממכרים וגם בגלל טיב החומר שנמצא בתוכם.

צריך לומר, לא כל אחד מקבל אישור לשימוש בקנאביס רפואי, לשם כך יש לפנות לרופא מומחה ולקבל ממנו אישור לשימוש ומרשם. ישראל התהליך מבוקר ומפוקח על ידי שר הבריאות. ההנחה היא שבמהלך הזמן יקבלו הרבה יותר אנשים אישור לקנאביס רפואי, וכן תהליך השימוש יהיה הרבה יותר פשוט, בגלל העלייה בדרישה (על פי הערכות, קרוב ל-300 בקשות חדשות מתקבלות מדי יום לשימוש בחומר על ידי אנשים שזקוקים לכך).

בישראל זכאים להשתמש בקנאביס רפואי, חולי סרטן, אנשים שמתמודדים עם מחלות במעי, חולי איידס, אנשים שיש להם טרשת נפוצה, פרקינסון, טורט, אפילפסיה, וכן אנשים שמתמודדים עם, פוסט טראומה, מחלות כאב וחולים סופניים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אילו מכשירי שמע דיגיטליים מומלצים כשהשמיעה מדרדרת?
הטיפול בשמיעה מדרדרת חשוב לא רק לתפקוד היום יומי, אלא כדי שהשמיעה לא תדרדר יותר.  ההתנהלות היום...
קרא עוד »
אוק 21, 2020
מה זה פדיקור רפואי?
פדיקור הוא חלק חשוב מאוד משגרת היופי. תהליך זה הוא הרבה יותר מסתם גזירת ציפורניים ושיוף כפות הרגליים....
קרא עוד »
אוק 14, 2022
ציפוי זירקוניה: חידושים בטכנולוגיה לשיקום שיניים
ציפוי זירקוניה הוא מרכיב מכריע בטכנולוגיית שיקום שיניים, במיוחד בייצור של כתרים, גשרים ושתלים...
קרא עוד »
ספט 25, 2023