איך להתמודד עם כאבי גב

איך להתמודד עם כאבי גב

אחת הסיבות הנפוצות ביותר בשלהן נעדרים אנשים מהעבודה היא כאבי גב. כאבי הגב נגרמים ברוב המקרים מפגיעה בעצמות, במפרקים, בשרירים ובגידים אשר נגרמת כתוצאה מהפעלה לא תקינה של הגב ומישיבה לא נכונה. כאבי גב יכולים להתפתח אצל כל אדם בלי שום קשר לגילו, אך עם זאת, הם שכיחים יותר בגילאי 35 עד 55.

אם אתם מהאנשים אשר חשים כאבים בגב לעיתים תכופות ואתם חוששים שמא אתם חולים באיזו מחלה מסתורית, נוסיף ונאמר, כי אצל רוב האנשים אין כל קשר בין כאבי גב למחלה מסוכנת כלשהיא, יתרה מכך, אם אתם יושבים במרבית שעות היום מול מחשב, סביר מאוד להניח שזהו הגורם לכאבי הגב התכופים ולכן מומלץ לקבוע בהקדם תור לעיסוי גב אצל ספא ברחובות.

הגב מציק, מה הפתרון?

מרגישים שאינכם מסוגלים לשבת מול המחשב בעבודה? אין לכם אפשרות לשבת מעל מספר דקות מבלי שהגב ישדר אותות מצוקה? להלן מספר דרכים להתמודדות עם כאבי גב מטרידים:

  • משככי כאבים – הטיפול המומלץ לכאבי גב הוא נטילת תרופות אשר משככות את הכאבים כגון פאראצטמול (אקמול, דקסמול), אם הוא לא יעיל ניתן להשתמש באיבופרופן (נורופן, אדוויל, אדקס) אשר ידוע גם כנוגד דלקות. ניתן גם להשתמש במשחות שונות אשר הן בעלות השפעה מחממת.
  • שימוש בכריות – בזמן שינה או שכיבה על הצד ניתן להניח כרית בין הרגליים ובשכיבה על הגב להניח אותה תחת הברכיים. ניתן גם להשתמש בכרית חימום או קירור ולהניח איתה על מקום הכאב.
  • פעילות גופנית מתונה – הדבר הפחות מומלץ – מה שהרבה אנשים לא יודעים – הוא לשכב במיטה, מומחים רבים מקשרים התאוששות איטית לשכיבה ממושכת במיטה. אך עם זאת, לא מומלץ לבצע פעילויות אשר יאמצו את הגב, אלא להתמקד בפעילות גופנית מתונה כמו מתיחות עדינות והליכה.
  • פיזיותרפיה – ניתן גם לבצע תרגילי פיזיותרפיה בהכוונת פיזיותרפיסט מוסמך אשר ימליץ למטופל על תרגילים יעודיים להקלה על כאבי הגב ולחיזוק השרירים.
  • יוגה – גם תרגול יוגה יכול מאוד לסייע להקלה בכאבי גב. תנוחות היוגה השונות בשילוב עם הנשימות האיטיות וההתכנסות הפנימית ידועות כמסייעות בחיזוק שרירים ובהפגת כאבי גב חזקים. במידה ומדובר בכאבי גב חזקים ומציקים מומלץ אפילו להתפנק עם עיסוי שוודי שישחרר את הכאב.
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מקלות הליכה – האם זה רק לקשישים?
כולנו רגילים לחשוב על מקלות הליכה כעל אביזר שמתאים יותר לאנשים מבוגרים, אך בפועל זה לא כך. בפועל כל...
קרא עוד »
נוב 08, 2020
זה למה חשוב מאוד לנגב ידיים לאחר השטיפה
אנשים רבים כלל לא מודעים לעובדה כי שטיפת הידיים עם מים בלבד ללא ניגובם מיד לאחר השטיפה כמעט ולא...
קרא עוד »
מרץ 30, 2020
איזה סוגי מעלונים קיימים
היום ניתן למצוא בארץ לא מעט אנשים שנאלצים להתמודד עם מחלות קשות, כאבי פרקים, קשיי הליכה או נכות. לא פעם...
קרא עוד »
מאי 06, 2020