איך להתמודד עם חולי אלצהיימר?

איך להתמודד עם חולי אלצהיימר?

ההתמודדות עם חולי אלצהיימר אינה קלה כלל ועיקר. החיים במחיצתם עשויים להיות מורכבים מאוד, והצורך לדאוג להם ולהגיש להם טיפול מתאים בהחלט מאתגר. לא פלא שרבים הם בני המשפחה שבוחרים עבור ההורה הקשיש בית אבות לחולי אלצהיימר. בתי אבות אלו מיועדים עבור אנשים מבוגרים אשר חלו במחלת האלצהיימר או הדמנציה, אלו מחלות שפוגעות בתפקוד הקוגניטיבי.

המקום המתאים לחולי אלצהיימר

היות וחולי אלצהיימר לוקים בחוסר שיפוט, הם עלולים לבצע פעולות שמסכנות אותם. הם לא דואגים לשלומם ולטיפול נכון בעצמם. מה שמתבטא גם בהפרעות אכילה, הפרעות שינה ושוטטות בלתי מוסברת. מצבים כאלו בהחלט עלולים לסכן את הקשיש ולגרום לו לנזקים מהותיים ברמה הרפואית. לכן אי אפשר לאפשר להם לחיות את החיים באופן רגיל. אלא יש להכניס אותם למקום מתאים בו הם יקבלו טיפול מתאים והשגחה צמודה.

מחלקת לחולי אלצהיימר

בית אבות לחולי אלצהיימר הוא המקום המתאים ביותר לאנשים במצב כזה. מדובר על מחלקה מיוחדת שמתאימה לקשישים שלוקים בשיטיון. במידה והם אכן אינם מסוגלים לנהל את החיים שלהם באופן עצמאי, והירידה ביכולות הקוגניטיביות פוגעת באורח החיים שלהם, יומלץ על מעבר לבית אבות מתאים. מדובר על מחלקה מיוחדת בה הקשישים שוהים לכל אורך היממה מבלי שתהיה להם אפשרות לצאת מהמחלקה בעצמם. במחלקה יש השגחה צמודה. כמו כן דואגים להם לפעילויות מתאימות על מנת לשמר ככל האפשר את המצב הנוכחי שלהם, ולמנוע החמרה במצב.

התאמת הטיפול הרפואי

לצד הפעילויות הכלליות לחידוד הזיכרון מקבלים הקשישים טיפולים רפואיים בהתאם למצבם הרפואי. כדי להעניק לכל קשיש את הטיפול המתאים ביותר לו יהיה קשר הדוק בין הצוות בבית האבות לבין בני המשפחה. כך ניתן לגבש החלטות, לנתח נכון את מצבו של הקשיש ולהתאים לו את הטיפול הנכון ואת הסביבה המתאימה. כמו כן יקבלו בני המשפחה מהצוות בבית האבות בשיבה טובה הכוונה והדרכה להתייחסות נכונה וטיפול מתאים בהורה. מה שיכול לשפר את ההרגשה שלו ואת איכות החיים שלו. כי שיטיון זו מחלה לכל דבר, וצריך לעשות הכול כדי לעזור לקשיש.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד קנאביס רפואי מועיל לחולים?
בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שצורכים קנאביס לצרכים רפואיים. תחום זה נחשב לאחד...
קרא עוד »
יונ 06, 2020
איך מרכז לכישורים חברתיים ישפר לילדיכם ולכם את איכות החיים?
כישורי חברה זו מתנה לחיים. יש אנשים שנולדו עם זה. הם בעלי מסוגלות חברתית גבוהה, יוצרים קשרים בריאים...
קרא עוד »
ספט 25, 2021
למה כדאי לבחור בנעלי נוחות?
נעליים לעתים יכולות להיות לא נוחות בכלל, והרי שאם בודקים את ההבדל בין נעליים רגילות לבין נעלי נוחות...
קרא עוד »
פבר 27, 2021