המתכון לארוחת חג בריאה

ארוחת חג בריאה

ארוחת חג בריאה

חגי תשרי מתקרבים אלינו בצעדי ענק, ולא מעט משפחות שנוהגות לארח בביתן בחגים, החלו כבר לחשוב על תפריט ייחודי לערב החג הראשון. לאחרונה ישנה מגמת עליה בכל הנוגע לבריאות ולאורח חיים בריא, כך שאין זה מפליא שרבים בוחרים לאכול נכון גם בחגים (כי מי רוצה לגלות עלייה במשקל בתום החג?). כיצד תהפכו את ארוחת החג לבריאה? הנה כמה טיפים ורעיונות.

היערכו מראש

היערכות מוקדמת היא בין הדברים החשובים ביותר בכל אירוח, כשבין היתר רצוי לחשוב מבעוד מועד על המנות שיוגשו במהלך סעודת החג. נסו לשלב כמה שיותר מנות המכילות ירקות, הימנעו ממאכלים עתירים במיונז והעדיפו מנות בעלות כמות קלוריות נמוכה. כמו כן, גם בגזרת הקינוחים ניתן להישאר בקו בריא, כשתוכלו לעשות זאת עם קינוחים טבעוניים ללא גלוטן, או קינוחים המבוססים על פירות ולא על שוקולדים.

מנות פתיחה וסלטים

בדרך כלל, לכל משפחה יש את המנות העיקריות הקבועות בשולחן החג, ופה תהיה זו הבחירה שלכם כיצד להכין אותן. יחד עם זה, נרצה להמליץ על מנות פתיחה מגוונות ובריאות, אותן תוכלו לשלב במהלך הארוחה:

  • אנטיפסטי – ירקות מאודים בתנור מהווים מנת פתיחה מצוינת, כשניתן להוסיף אל התבנית גזר, קישואים, בטטות, בצל ועוד, ולתבל במעט פלפל ושמן זית (מלח מוסיפים בסוף). כעת עליכם לחמם את התנור מבעוד מועד על 180 מעלות, להכניס את התבנית ל20 דק (או עד שהירקות מתרככים), והמנה מוכנה!
  • סלט בטטה ועדשים שחורות – סלט נפלא ועשיר בוויטמינים החיוניים לגוף, כשמדובר על מנה מאוד פשוטה להכנה.
  • סלט עגבניות ושום – לשום יש תכונות חיוביות מאוד (לא סתם קוראים לו האנטיביוטיקה של הטבע), ולמרות שטעמו אינו חביב על רבים, השילוב שלו בסלט העגבניות יוצר טעם ייחודי ומעניין.
  • חציל שלם בטחינה – בין המנות המוצלחות ביותר בשולחן החג, כשאת החציל מכניסים לתנור עד לריכוך (כשהוא חצוי ומתובל בשמן זית), ולאחר מכן מוסיפים את הטחינה והתיבול (פטרוזיליה, מלח, פלפל וכו').

 

ארוחת החג לא חייבת להיות עתירת קלוריות ועשירה במנות שאינן בריאות, כי בהחלט ניתן לשמור על הגזרה גם במהלך תקופת החגים, לאכול מנות טעימות במיוחד וליהנות מזמן איכות לצד בני המשפחה. חג שמח!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פענוח צריכת ספירולינה: המדריך שלך
צא לעולם מזונות העל, וספירולינה ללא ספק תמשוך את תשומת לבך. מעצמת אצות זו הפליגה לאורך מאות שנים, אבל...
קרא עוד »
נוב 20, 2023
פחד קהל – 3 דרכים להתמודדות
המונים הם חלק נפוץ בחיי היומיום שלנו. בין אם זה בצורת רחוב סואן, תנועה בעיר או רכבת תחתית, אנו חווים...
קרא עוד »
מאי 02, 2023
כל היתרונות של אומגה 3
העולם של תוספי התזונה הוא נרחב וכל העת ישנם תוספים חדשים אשר מתווספים אל המדף של בית מרקחת פמילי פארם...
קרא עוד »
דצמ 11, 2018