איך תדעו איזו אומנות לחימה תתאים לכם

החלטה איזה ענף ספורט, איזו פעילות גופנית מתאימה לנו, היא לא תמיד עניין החלטה רציונאלית. אנחנו לא עושים שיקולים של עלות/תועלת, לפני שאנחנו מחליטים אם לשחק כדורסל או כדורגל, אם לרוץ או לשחות.

החלטה שכזו, היא עניין של נסיבות ותנאים. איזה משחק משחקים בשכונה יותר, איזה משחק ראינו עם אבא או אימא כשהיינו ילדים, למה יותר התחברנו, מה יותר מדבר אלינו. בשלבים מסוימים זה גם עניין של תנאים ויכולות, למשל, יש מי שבוחר להתחיל לרוץ בשביל לרדת במשקל והוא מתחבר לזה, יש מי שבוחר לרוץ כי זו האופציה הנוחה ביותר עבורו, מאחר ואפשרויות אחרות, למשל שחייה או רכיבה על אופניים פחות מתאימות לו.

קראו גם: איך לבחור את נעלי הספורט הכי טובות?

אך כשמדובר על אומנויות לחימה זה מעט שונה. בין אם זה בגלל שבחלק מהענפים, למשל ג'ודו או קרטה, מגיעים לכך כבר בגיל צעיר, בעוד שבמקרים אחרים, מגיעים לזה בשלבים יותר מאוחרים, ואז כבר ההחלטה נובעת משיקולים שונים, ובין אם זה בגלל שיש ענפים מסוימים שנכנסים בהם שיקולים אחרים לגמרי.

למשל, לא מעט אנשים פונים לקרב מגע, מתוך כוונה ללמוד כיצד להתגונן מפני אנשים במצבים מסוימים. נשים רבות למשל בוחרות ללמוד קרב מגע בשביל שיוכלו להגן על עצמן מפני תוקפים אפשריים, כך גם אנשים שחיים באזורי עימות מסוימים. לעומת זאת, יש מי שבוחר ללמוד טאי צ'י, בגלל העובדה שמדובר באומנות לחימה שפחות משלבת מגע ויותר משלבת תנועה, יותר משלבת אלמנטים של ריכוז. יש מי שבוחר ללמוד איגרוף בשביל לתעל את הזעם והכעס שיש בו למקומות מסוימים. כלומר זו בחירה שנובעת מצרכים נפשיים.

צריך לומר, להבדיל מכדורגל, כדורסל, וענפי ספורט אחרים, ובמובן מסוים, בדומה לשחייה, ריצה או רכיבה על אופניים, אין גיל מקסימו\ם לאומנויות לחימה. מאחר ומדובר על מגוון רחב של ענפים (ראו באתר Xwear), אזי שאנחנו יכולים למצוא ענפים שיכולים להתאים גם לאנשים בגילאי ארבעים, חמישים ואף למעלה מזה.

לסיכום, הדרך לבחור ענף שיתאים לכם היא לפי מה שאתם מתחברים אליו וגם יכול לעזור לכם בהיבטים שונים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד קנאביס רפואי מועיל לחולים?
בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שצורכים קנאביס לצרכים רפואיים. תחום זה נחשב לאחד...
קרא עוד »
יונ 06, 2020
טבעת רטט – לא רק לגברים
אם אתם רוצים להוסיף עונג לחיי המין שלכם, חשוב שתדעו שבאמצעות טבעות רטט - אותן מלבישים על הפין - אפשר...
קרא עוד »
אפר 30, 2020
איך לבחור בימבה לילדים
בתור הורים לילדים קטנים, אין כל צל של ספק שאתם רוצים עבורם אך ורק את הטוב ביותר. בכל פעם שאתם צריכים...
קרא עוד »
ינו 12, 2022