מהי חרדה ואיך היא משפיעה עלינו

מהי חרדה

חרדה. מה זה אומר? וכיצד מצב זה בו אנו לא תמיד מצליחים לשלוט, משפיע עלינו? בכל הנוגע לחרדה, רבים לא מצליחים לזהות את התופעה שמשתלטת עליהם גם אם היא מתרחשת באופן תכוף. אז מה צריך לדעת על המושג ועל הדרך בה מטפלים בפחדים וחרדות? הכל בהמשך.

לחץ בחזה, חום לא נעים שאופף את הגוף, פעימות לב מואצות ואף מצב של שיתוק קל והעדר יכולת לבצע מעשים או פעולות – כולם סימפטומים של חרדה, בעוד שמצב זה יכול להעיב מאד על איכות החיים.

אנשים שסובלים מחרדה, יושפעו מהמצב הקשה גם פיזית וגם נפשית, בעוד שהתקפי חרדה הפכו שכיחים במיוחד בשנים האחרונות. חרדה היא בעצם מצב פסיכולוגי או גופני  בו אדם חש אי שקט פיזי ונפשי, וזאת בשל חשש כי משהו רע עומד להתרחש, קראו בהרחבה באתר של תומר סברון פסיכולוג קליני רוחני.

מדוע זה קורה לנו?

התקפי חרדה קורים בשל חיים אינטנסיביים, בשל קצב חיים מוגבר אך בעיקר בשל תהליכי גדילה וחברות כמו גם דפוסי התנהגות שנטבעו בנו בילדות. לדוגמא: ילד שגדל בצילם של הורים שאינם מרוצים מהיכולות שלו, אנשים עם רגישות יתר ללא סביבה מכילה, כמו גם אנשים שלא קיבלו את החיזוקים המתאימים בילדותם –  יסבלו מחרדה וזאת בעקבות מסע נצחי ומעגל בלתי נגמר של ניסיונות לרצות את הסביבה ולהשיג משהו שהוא בעצם בלתי מושג והוא: שלוות נפש.

חרדה יכולה לקרות בכל שלב בחיים והסיבות לכך שכיחות ומגוונות. כיום רבים סובלים מחרדות, בין אם הם אנשי משפחה או קריירה, לבין אם הם רווקים מושבעים. החרדה עוטפת מכל כיוון ולעיתים אף מקשה על קיום אורח חיים תקין ואיכותי.

אז כיצד מטפלים בפחדים וחרדות?

כיום, בעולם שהפך מודע להתקפי חרדה, לכוחם ולהשפעה שיש להם על אנשים בכל העולם, ניתן באמצעות סדנה לשחרור מלחצים וחרדות לטפל בפחדים.

באמצעות פסיכולוגיים קליניים וכאלה שמומחים בטיפול בחרדות באופן טבעי, אפשר לשנות דפוסי חשיבה, "לשתול" מחשבות חיוביות בראש, לדעת מהיכן נובעות החרדות ולטפל בהן באופן נקודתי. בכך רבים משפרים את חייהם ואף יכולים לשלוט במחשבות הקשות והמבקרות, להטיב עם אורח החיים ולהעלות את איכותם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סיבות וגורמים שיכולים להוביל להתמכרות למריחואנה
אמנם נהוג להאמין שמריחואנה הוא סם קל ולא באמת ממכר, אבל בפועל, אנשים בהחלט יכולים להתמכר לתחושה שהסם...
קרא עוד »
יול 26, 2021
טיפול זוגי
בכל סוג של מערכת יחסים, אתגרים ובעיות בדרך כלל נכנסים לזירה. צרות אלה יכולות ליצור או לשבור את...
קרא עוד »
ספט 09, 2020
איך בוחרים מסאג'יסט
אנשים רבים נהנים ממסאג' נעים ומפנק, אשר יכול לשפר את מצב הרוח, להגביר את זרימת הדם וכמובן לסייע...
קרא עוד »
פבר 27, 2020