הסימנים שהגוף שולח שאתם צריכים להיבדק

בדיקה רפואית

בדיקה רפואית

אומרים שגוף ונפש הם יחידה אחת ועל כן הרבה פעמים מספיק להקשיב לתחושות השונות על מנת להחליט שיש צורך בדיאגנוזה רפואית, כאשר אין מדובר רק בתחושות, אלא יש להיות מחוברים לגוף, לשים לב מתי הוא משתנה, מתי הוא כואב, מתי הוא מעורר תופעות חדשות ובאופן כללי מתי אנו חשים זרים מולו. כאשר זה המצב אין להתעלם, אלא להגיע להיבדק. מקסימום תבזבזו כמה שעות ובמקרה הטוב תבינו מה מצבכם ואף תוכלו לסייע לפני שהמצב יוצא משליטה.

חשיבות איכות המזון

אחד מהדברים שיותר משפיעים על הגוף שלנו הנו המזון שבו אנו בוחרים. בעידן של היום יש הרבה יותר מודעות לתזונה בריאה לעומת העשור הקודם, אך עדיין יש עוד הרבה מה ללמוד ולמה לשים לב. כמובן תוכלו לקרוא תהלים לרפואה ולקוות לטוב, אך נוסף לכך כדאי לגשת להיבדק.

קיימים כמה סימנים שניתן לשים לב אליהם באופן שוטף ופשוט. במה מדובר? עברו על חמשת הטיפים הבאים:

חמישה סימנים שמעידים על חוסר בתזונה

  1. נשירת שיער מוגברת לאורך זמן עשויה להעיד על תזונה לקויה ואף על אי צריכה מספקת של קלוריות ורכיבי תזונה חיוניים.
  2. אם עברתם לתזונה חדשה וחשים רעב מתמשך, ייתכן שזקוקים להתאמה מחדש.
  3. חוסר בשינה עשוי להעיד שאכלתם יותר מדי או פחות מדי מהרצוי.
  4. תחושת קור שאינה חולפת עשויה להעיד שלא אוכלים מספיק.
  5. תחושת חרדה גם היא עשויה להיות קשורה למיעוט באכילה, ולו כי מצב ההורמונים יצא מאיפוס.

סימנים שיפתיעו גם אותכם

אנשים נוטים לחשוב שהם יודעים מתי צריך לגשת לרופא, אך כאן אנו באים לחדד שלא חסרות תופעות מוזרות שעשויות להיתפש כזניחות, אך הן ללא ספק מצריכות מעקב רפואי. סקרנים? ובכן ציפורניים מחוספסות עשויות להעיד על מחלת העור "פסוריאזיס" (עשויה להופיע על הציפורניים לפני שעוברת לעור). גושים מתחת לעור מצריכים בדיקה רפואית, ולו כי ייתכן ומדובר בדלקת מפרקים. כאבים בגיד אכילס עשויים להעיד על דלקת מפרקים פסוריאטית. צניחת עפעפיים בגיל צעיר לצד בחילות לא מוסברות עשויים להעיד על גידול במוח. אם חשים בדחף בלתי מוסבר לבצע גניבה, ייתכן שאתם לוקים בדמנציה, מחלה שבין היתר משבשת התנהגויות נורמטיביות. כדוגמה אחרונה נציין שאם הזקן צומח מהר מהרגיל, יתכן ומדובר בבעיה הורמונלית – שווה בדיקה.

רופא מול פסיכולוג

לא מעט תופעות גופניות עשויות לעורר חשד שמצריך בדיקה מקצועית. פה נציין שבדיקה מקצועית אינה חייבת להתבצע ע"י רופא, אלא הרבה פעמים איש המקצוע שיש לפנות אליו הנו פסיכולוג, וזאת כי המקור של לא מעט בעיות טמון בנפש. כך למשל אם מתעוררת בעיה עם מערכת העיכול, ייתכן שהסיבה הינה לחץ או חרדה. אם נוטים להתרגז, ייתכן שצרכים לקחת הפסקה מהמרוץ בו מצויים, אם כואב הראש ובאותו משקל אם קשה להירדם, ייתכן שמפגש תקופתי עם פסיכולוג עשוי להציף ולשחרר מגוון בעיות נפשיות שמפריעות לשקוע בשינה טובה.

אל תחכו לסימנים

לאור הדברים נדגיש שחשוב להיות קשובים לגוף שלנו, ואם תופעה חדשה אינה חולפת מעצמה בתוך שבועיים (לעיתים פחות), יש להתייחס אליה ולהגיע לראות איש מקצוע מתאים, בין אם מדובר בפסיכולוג ובין אם מדובר ברופא. פה נציין שבאופן כללי אין לחכות שהסימנים יופיעו, אלא ראוי לבחון כאן ועכשיו כיצד מתנהלים, מה אוכלים, איזה ספורט עושים, איזו סיטואציה מלחיצה אותנו ופשוט להשקיע בעצמנו – עבור בריאותנו הנפשית והפיזית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדברת נמלים – הזמינו איש מקצוע
הנמלים שמצאתם בביתכם יכולות להיעלם בדיוק כפי שהן הגיעו בתוך זמן קצר. עליכם רק לפנות אל גורם מקצועי...
קרא עוד »
ספט 29, 2021
איך עובד התהליך של הסרת שיער
היום ניתן למצוא לא מעט אנשים שמתעסקים באופן קבוע בשיער הגוף המיותר שלהם. אידיאל היופי המודרני כולל...
קרא עוד »
אפר 22, 2020
טיפול פסיכולוגי בשפיכה מהירה – מה הקשר בין השניים?
הרבה פעמים נהוג לראות בטיפול פסיכולוגי, דבר הקשור למצב נפשי עקב בעיות ואירועים שונים בילדות, קשרים עם...
קרא עוד »
מאי 25, 2022