זה רק שיני חלב, חשיבות צחצוח השיניים מהשן הראשונה

שיני חלב

רופאים רבים נתקלים בהורים שאינם מבינים את החשיבות על שמירת ניקיון השיניים הנשירות או כפי שהן נקראות בפי העם שיני חלב. ניתן לומר כי ישנה חשיבות רבה לעניין של צחצוח השיניים הנשירות, אך לצערם של רופאים רבים הנתקלים בהורים שמגיעים עם ילדיהם הקטנים למרפאה עם חורים בשיני החלב.

כמו כן רוב ההורים שואלים שאלה מאוד חשובה, שיש לתת עליה את הדעת והיא, אם השיניים האלו סופם שינשרו למה ישנה חשיבות רבה לצחצח אותם? אך ההורים טועים טעות מרה,  חשוב עד מאוד להקפיד בצחצוח שיני החלב החל מצמיחת השן ראשונה מגיל חצי שנה ועד לגיל 5, שבגיל זה בערך נושרות שיני החלב.

כדי להבין את החשיבות הרבה, שבצחצוח נכון של שיני חלב, יש להבין:

מתי מתחילות לגדול שיני חלב? ומתי גדלות השיניים הקבועות?

שיני החלב מתחילות לגדול לראשונה, כאשר התינוק עובר ממזון נוזלי למוצק, סך הכל קיימים בפה של הילד 20 שיני חלב. שיניים אלו נושרות וגדלות 32 שיניים, כמו מספר השיניים בפה של מבוגר.

למה יש סכנה בעששת בשיני חלב?

עששת היא הגורם העיקרי לחורים בשיניים, לכן ניתן לראות כי אי טיפול מוקדם בעששת השיניים עלולים לגרום לבעיות רבות ביניהן עששת בגיל מוקדם. ניתן לראות אפילו ילדים בגיל שנתיים עם עששת, והיא עלולה לגרום לכאבים קשים בשיניים, ולזיהום קשה המצריך טיפול בבית החולים. כמו כן עוד תופעה חשובה שיש לתת אליה את הדעת חורים שאינם מטופלים, עלולים לגרום לבעיה אסטטית בשיניים.

אך החשיבות הגדולה ביותר של טיפול בשיני החלב היא:

רופאים רבים טוענים כי מעבר לכאבים ולבעיה האסטטית, שבאי הטיפול בשן חלב, עלול לפגוע בשיניים הקבועות של הילד. שיניים אלו נמצאות בתוך הלסת ליד שיני חלב, אף על פי שלא ניתן לראות אותן הן קיימות שם. ניתן לראות כי כאשר יש חורים שאינם מטופלים הם יכולים להגיע עד לשן הקבועה ולגרום לזיהום קשה, והשיניים שיגדלו אחר כך יגדלו עם פגם וחבל.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פגיעה נפשית בצבא – אתם לא לבד
פגישות נפוצות בצבא שכיחות מאוד. אנשים רבים העוברים אירועים טראומתיים ו/או מסכני חיים בצבא יוצאים...
קרא עוד »
דצמ 29, 2021
טיפים לשימוש בסרום לפנים
מתכננים לרכוש סרום לפנים ותהיו מעוניינים להיות בטוחים כי אתם עושים בו שימוש נכון? אם תדעו כיצד לעשות...
קרא עוד »
פבר 25, 2021
מיטת ילדים – מה מאפיין אותה?
מיטה היא מקום בו אפשר לישון ולנוח. זה גם מקום בו הילדים יכולים לשחק וליהנות. מיטה חשובה מאוד בחייו של...
קרא עוד »
יונ 23, 2022