האם אבקות חלבון בריאות

אבקות החלבון הן למעשה ריכוז של חלבון שאותו צורכים על פי רוב הספורטאים. בשנים האחרונות אנחנו מגלים כי רבים צורכים את אבקת החלבון והתוסף הפך להיות נפוץ ומבוקש במיוחד בקרב צרכני תוספי התזונה לספורטאים. רבים צורכים אותו ונהנים מבריאות משופרת. כי כידוע החלבון הוא אחד מאבני הבניין הכי משמעותיים של הגוף האנושי.

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

אך כמו בכל דבר טוב, גם כאן יש קצת רע. במיוחד נכון הדבר כאשר אנחנו צורכים יותר מידי מהמוצר.

אבקת חלבון – בריא או לא בריא?

אז אולי הגיע הזמן לעשות מעט סדר בדברים ולבדוק האם מדובר במוצר שהוא בריא או לא.

איך בודקים את הדבר?

מעיינים ברשימת הרכיבים

לפני הכול חשוב לדעת כי יש רבים התולים את הבעייתיות שיש באבקת החלבון או חטיפי חלבון, ברשימת הרכיבים שלו.

אבקת החלבון עשויה להכיל מלבד חלבון, עוד שלל תוספות שאם הייתם יודעים עליהם לא בטוח שהייתם מכניסים את התוסף לפה. יותר נכון, בטוח של הייתם מתקרבים אל המוצר. היצרניות לא תמיד טורחות לפרט מה בדיוק מרכיב את התוסף ועל כן הלקוח לא באמת יודע מה נכנס לגוף שלו.

חשוב להכיר את החברות השונות ולברר מה בדיוק מרכיב את אבקת החלבון שעליו בחרתם להתעניין.

מינון לא בריא!

חשוב לדעת כי עד כמה שאבקת החלבון בריאה והיא טובה לאנשים רבים, באותה מידה ממש היא גם עלולה להזיק. ישנם מקרים רבים אשר בהם צריכה מוגזמת של אבקת חלבון מובילה לנזקים חמורים בכליות, החלבון פוגע במערכת השלד ולמעשה במקום תועלת ישנו נזק.

הנזק של צריכה מוגזמת של אבקת חלבון באה לידי ביטוי בעיקר בפגיעה בכליות. הכליות נאלצות לפרק כמות גבוהה מידי של חלבון שלא מתאימה ליכולות שלה וכתוצאה מכך, הן נפגעות. שיקום של כליות זה לא תמיד משהו אפשרי וחשוב להיות מודעים לדבר.

מלבד הכליות ישנה גם מערכת השלד שעשויה להיפגע כתוצאה מצריכה מוגברת של חלבון.

מסיבה זו קיימת ההוראה לצרוך יחד עם אבקת החלבון גם תוספים שלך סידן. כך מסייעים גם לעצמות לקבל את שלהם בלי שהחלבון ישתלט ויפגע בהם.

אז אפשר לצורך אבקת חלבון. אך יש להיות ערניים ולבדוק מה מכיל המוצר ולשמור על המינון המדוייק.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment