5 טיפים למתאמנים מתחילים ממתאמנים מקצועיים

טיפים למתאמנים מתחילים

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

ישנן סיבות רבות לשמירה על כושר וכניסה לשגרת אימונים. כושר גופני טוב מפחית את הסיכוי לחלות בשלל מחלות ומעלה את תוחלת החיים. כושר גופני הוא בעל השפעות ישירות ומוכחות על הבריאות הנפשית והאושר. אימונים סדירים יכולים להיות מקום מצוין לפורקן של אנרכיות, להתאווררות ואפילו למפגש חברתי. רבים מתחילים להתאמן בשלב זה או אחר של חייהם בספורט מסוים והרבה מהם אינם מתמידים לאורך זמן רב. במאמר הבא נעניק לכם חמש עצות שיעזרו לכל מתאמן מתחיל להשתפר ולהתמיד בפעילות הספורטיבית אותה הוא בחר לעצמו.

 

ציוד וביגוד הם חשובים

בניגוד לדעה הרווחת, ציוד ספורט מתאים הוא דבר חשוב מאד. אז נכון, ניתן לרוץ בנעלי כדורסל ולרכב על אופניים עם מכנסי ריצה, אבל זה לא מומלץ. ציוד וביגוד הספורט המודרני יוצר תוך מחשבה מעמיקה על הספורט לו הוא מיועד. בדים שונים מנדפים זיעה בצורה שונה או מספקים גמישות או הגנה בחלקים שונים. כפפות מתאימות וחגורה נכונה להרמת משקולות למשל, יכולים לעשות את כל ההבדל בין אימון מהנה לבין פציעה שתגרום להשבתה ארוכת טווח מאימון. מחבט טניס ברמה סבירה דווקא יקל על השחקן המתחיל במקום שיהווה מכשול להתפתחות של תנועה נכונה ואפילו בניית שריר כפי שצריך. ציוד ספורט מתאים וטוב גם משדר רצינות, קודם כל לעצמנו כמתאמנים חדשים ואחר כך לסביבתנו. זה פשוט כיף להיכנס לבגדי ספורט מתאימים וטובים ולהתאמן עם ציוד איכותי. המחירים של ציוד כזה הם סבירים בהחלט. הכוונה היא לא לקנות את הדגם הכי יקר, אלא פשוט ציוד טוב במחיר סביר, מה שנקרא באנגלית ENTRY LEVEL.

טיפים למתאמנים מתחילים

תכנית אימונים

אחרי שיש לנו ציוד וביגוד מתאימים, הגיע הזמן לצאת ולהתאמן (או להתאמן בבית…). רבים פשוט מתחילים להתאמן מתוך הרבה התלהבות ומוטיבציה התחלתית. אין טעות גדולה מזו. לפני תחילת האימונים, עלינו להגדיר לעצמנו את המטרות שבאימונים ולבנות תכנית מסודרת לפי זמנים קבועים. כמובן שזוהי רק תכנית וניתן יהיה לשנות אותה בהמשך לפי הצרכים וההתפתחות שלנו. את אותה תכנית האימונים מאד רצוי לפתח עם מדריך מנוסה בספורט אותו בחרנו. אם לא נתאמן עם מדריך, לפחות את התכנית רצוי לעשות איתו. היתרון הנוסף בתכנית כזאת הוא שהיא מציבה לנו יעדים מבחינת ביצועים. יעדים כאלו יעזרו לנו לשוב ולהתאמן גם כשזה לא כל כך מתחשק.

 

מצאו שותפים

האימונים יכולים להיות לפעמים קשים. לעיתים היציאה לאימון נופלת על יום סגרירי או על זמן בו אנחנו מאד עסוקים או שסתם אין לנו חשק להתאמן. שותפים איתם אנחנו מתאמנים יוכלו לדרבן אותנו בדיוק במקרים הללו לצאת ולהתאמן. שותפים לאימון גם ידרבנו אותנו להשתפר ולהתאמץ יותר במהלך האימון. כל אחד מהמשתתפים מהווה יעד בשביל האחרים והתחרויות הקטנות שנוצרות הן גורם חיובי שמושך את חברי הקבוצה כולה לביצועים והישגים טובים יותר.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment