מה הם הסימנים שתראו אצל ילדים על הספקטרום?

טיפול באוטיזם

טיפול באוטיזם

ילד על ספקטרום האוטיזם הוא ילד שאפשר יהיה לראות עליו סימנים שונים. אלו תסמינים של לקות תקשורת שילוו אותו לכל חייו ברמה זו או אחרת. כמובן שיש הבדלים בין ילד אחד למשנהו. אבל בגדול אפשר להגדיר את התסמינים, ולהסיק על פיהם מסקנות. נכון, מדובר על סימנים בולטים שלא מאפשרים לטעות בילד, הוא יתמודד עם קשיים לא מעטים והחיים שלו לגמרי לא דומים לחייו של ילד בריא. אם כי חובה לזכור שככל שנטפל בילד בשלב מוקדם יותר ונשקיע בו את המשאבים על פי המלצות מקצועיות, הרי התוצאות עתידות להיות טובות ומשמעותיות יותר.

אלו הסימנים הרווחים

  • חזרתיות – על פי טלי אנגור, אחד הסימנים הבולטים אצל ילדים על הספקטרום הוא חזרתיות. ילד שלוקה באוטיזם יחזור על פעולות מסוימות שוב ושוב. זה יכול להיות משחק מסוים, פעולה יומיומית קבועה וכדומה.
  • קושי ביצירת קשר – קשר חברתי הוא נתון אנושי בסיסי שמאפיין כל אדם בריא. ילדים על הספקטרום יתקשו ביצירת קשרים באופן רגיל. הם עשויים למצוא את עצמם בודדים בחברה. מתנהגים באופן בלתי הולם, ומבצעים פעולות שאינן מתאימות לנוף החברתי.
  • בעיות שינה – ילדים רבים על הרצף סובלים מבעיות שינה. הם מתמודדים עם קושי להירדם. לצד כאבי ראש שמטרידים אותם במהלך היום. כמו כן הם עלולים להיות עצבניים וחסרי מרגוע.
  • אי יצירת קשר עין – כל אדם באשר הוא יוצר קשר עין עם הסובבים אותו. נכון בקרב אנשים בריאים ותקשורתיים, לא נכון כאשר מדובר על ילד על הספקטרום. ילד אוטיסט עלול שלא ליצור קשר עין ולא להבין את המשמעות של הפעולה הזו.

קראו גם על: הפרעות קשב וריכוז באוטיזם

אבחון מוקדם הינו חשוב ובעל תועלת מרובה. במידה והורה מגלה סימפטום כלשהו עליו לפנות לאבחון ולקבל הנחיות באשר לטיפול מתאים.

לעוד מידע בקרו באתר https://tali-angor.com/

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כאבי גב
כאבי גב לעתים רבות נגרמים בגלל הפרעת שרירים ושלד (MSD) וזוהי אחת הסיבות הנפוצות להימצאות של כאבי גב...
קרא עוד »
יונ 16, 2022
מיתוסים שונים ברפואת שיניים לילדים
כמו לא מעט תחומים רפואי, גם רפואת שיניים לילדים מתמודדת עם לא מעט מיתוסים שונים. ההבדל בין המיתוסים של...
קרא עוד »
אוק 25, 2018
איך מתמודדים עם דיכאון בלי תרופות?
דיכאון עלול להיגרם בשורה של מקרים. אחד מהם הוא עקב פוסט טראומה ממושכת מהעבר אשר מאופיינת בין היתר...
קרא עוד »
ספט 18, 2021