דיספאגיה

הפרעת בליעה שמקורה בפגיעה באיזון הנוירולוגי של המוח כתוצאה ממחלות כמו פרקינסון או טרשת נפוצה נקראת דיספאגיה. מדובר בהפרעה שבה המטופל חווה קשיים בבליעה בשל חוסר יכולת של המוח לתקשר עם השרירים שאחראים על פעולת הבליעה – אלו שנמצאים בוושט, בגרון ובפה.

מצב מתמשך של הפרעת בליעה עלול להביא לצורך בהזנה חיצונית או מקרים של דלקת ריאות ואף תת משקל. כל אלו יכולים להימנע עם טיפול מתאים שבו משלבים בין לימוד של שיטות ייחודיות שעוזרות עם שיפור מיומנות הבליעה על אף הקשיים הנוירולוגיים, ויתר על כן גם משלבים טיפול לעידוד של חידוש התאים ושיפור המצב הנוירולוגי של המטופל.

מהם הסימנים של קושי בבליעה?

לפעמים אנשים בכלל לא מודעים לכך שהפרעה נוירולוגית מובילה אותם להתמודד עם קושי בבליעה. דיספאגיה יכולה להתבטא בשלל דרכים, ובין הסימנים שיכולים להעיד עליה הם כאב בבליעה, אי יכולת לבלוע, טעם מריר בפה, צרבת, קול צרוד, החזרת מזון אל הפה, מזון שלא מתעכל עם שיעול ואף תחושה שבה המזון תקוע בגרון.

אם אתם לא בטוחים בכלל מה מקור הקושי בבליעה ממנו אתם סובלים, ומהו הטיפול הנכון במצב שלכם, תוכלו לפנות למטפל מקצועי שיבדוק אתכם ויוכל להמליץ על טיפול הולם שיביא לשיפור ניכר במצב עמו אתם נאלצים להתמודד כעת.

החזירו לעצמכם את השליטה בבליעה

חווים תסכול מתמשך ומרגישים שאתם לא מצליחים לשמור על שגרה שבה אתם בולעים ללא קושי? זה הזמן להתחיל לברר לגבי טיפול כמו נוירו שיקום שבו תעבדו על המצב הנוירולוגי שלכם ותחוו שיפור ניכר בקשיים עמם אתם נאלצים להתמודד. בעזרת הטיפול הנכון אנו בטוחים שתוכלו לחוות שיפור ניכר באיכות החיים שלכם בתוך זמן קצר ולחזור לשגרה שלכם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
4 דגשים חשובים לגבי בחירת נעלי תינוקות
קניית נעליים ראשונות לתינוק היא בהחלט קנייה מרגשת. התינוק הקטן שלנו התחיל לצעוד באופן עצמאי את צעדיו...
קרא עוד »
יונ 06, 2021
גילוי היתרונות הנסתרים בבחירת עדשות מגע
עדשות מגע מוכרות באופן נרחב בשל תפקידן העיקרי של תיקון ראייה ללא צורך במשקפיים. עם זאת, ישנם מספר...
קרא עוד »
דצמ 13, 2023
פרוביוטיקה לתינוקות – כל מה שרציתם לדעת
עולם התרופות בכלל ובפרט כל מה שקשור לילדים ותינוקות, הוא עולם מאוד רגיש. אנחנו נדרשים להשתמש בתרופות...
קרא עוד »
יול 12, 2021