כל מה שרציתם לדעת על נשירת שיער

נשירת שיער

נשירת שיער

התעוררתם בבוקר וגילתם שערות על הכרית שלכם? נכנסתם להתקלח, התחלתם לחפוף את השיער ומצאתם את עצמכם עם קבוצה של שערות ביד? תדעו, שאתם מתמודדים עם נשירת שיער.

נשירת שיער היא תופעה מוכרת, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. הספרות המקצועית בנושא מציגה מגוון רחב של סיבות מדוע אנחנו מתמודדים עם מצב זה, ואם אתם מעוניינים, תוכלו לקרוא בהרחבה אודות התופעה. צריך להדגיש, נשירת שיער היא הרבה מעבר לעניין של יופי ומראה, מדובר בעניין מהותי שיכול לנבוע מסיבות שונות, החל מסיבות של מצבים נפשיים, כמו טראומות, דיכאון, חרדות, שימוש בתרופות ותכשירים שונים, כמו כן אפשר למצוא סיבות שקשורות לגנטיקה, תורשה ועוד. יש מקרים בהם הנשירה היא נקודתית, יש מקרים בהם היא ממושכת ומובילה בסופו של דבר להתקרחות, כמו אצל גברים רבים.

לפני שנסביר על דרכים לטפל בבעיה, חשוב להדגיש, הרבה פעמים נשים וגברים שמתעסקים הרבה בשיער שלהם, בין היתר עם תכשירי שיער שונים, רק גורמים לו נזק ומובילים לנשירה. לכן, חשוב שהם ישימו לב לכך וינסו לנהוג בזהירות.

כיצד מטפלים בנשירת שיער?

טיפול בנשירה חייב להתבצע אחרי שמאבחנים נכון את המצב, מאבחנים את הקרקפת ואת מבנה השיער, לומדים על הסיבות שבגללן יש נשירה ואז מחליטים כיצד לטפל בבעיה. הטיפול יכול להתבצע במספר מישורים.

למשל, אפשר לטפל בנשירה באמצעות השתלת שיער, כשתוכלו לקרוא עוד כאן. מדובר על טיפול יוקרתי אך אם הוא נעשה על ידי גורם מקצועי, אז האזורים הקרחים מתמלאים בשיער ומחזקים את האנזימים שלו כך שהוא לא ינשור. חשוב לומר, הטיפול מתבצע בשלבים, הוא דורש אבחון מדויק והבנה מדוע יש נשירת שיער והאם בכלל ניתן להשתיל שיער מחודש.

כמו כן, ניתן לטפל בנשירת שיער באמצעות שימוש בתכשירים ותרופות שונות, בהתאם למצב הקרקפת והשיער, כאמור. מלבד זאת יש מיש בוחרים לטפל באמצעים טבעיים כמו שמנים או רכיבים מן הצומח.

ישנם טיפולים נוספים שנחשבים, פחות או יותר, ניסיוניים ואחרים, מוטב לבחור את סוג הטיפול על פי האיכות שלו וכמובן, על פי התוצאה שניתן להשיג בסופו. זאת כמובן בהנחה ואפשר לדעת מה תהיה התוצאה הסופית, פחות או יותר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עיסוי רפואי לטיפול בבעיות גב תפוס
טיפול בעיסוי הוא סוג של פיזיותרפיה שעוזרת להקל על הכאב, לשפר את הניידות ולהגדיל את טווחי התנועה. יש...
קרא עוד »
יונ 11, 2022
למה צריך קרם פנים והאם יש קרם פנים לגבר?
בנוסף לכל מה שאתם צריכים לעשות על הבוקר, מריחת קרם לחות על עור הפנים יכולה להרגיש כמו מטלה נוספת - אז...
קרא עוד »
דצמ 16, 2020
איך יודעים שיש אבנים בכליות? איך מאבחנים אותן?
אבן כליה היא חומר גבישי שנוצר בכליות. זה יכול לחסום את זרימת הנוזלים מהכליות ולהוביל לאי ספיקת כליות....
קרא עוד »
אוג 05, 2022