פתרון לבחילות בהריון – יש דבר כזה?

בחילות בהריון הן תופעה שכיחה, אבל לא גזירה משמים. אם את רוצה הריון ללא בחילות, יש לא מעט דברים שתוכלי לעשות. אבל האם יש תרופות שיכולות למנוע או לצמצם את התופעה? מתי אפשר להתחיל לקחת תרופות, מתי מומלץ לנקוט בטיפול תזונתי שמרני ומתי כדאי להתחיל לדאוג?

תרופה לבחילה בהריון

תרופה לבחילה בהריון היא פתרון קיים, הנחשב בטוח ויעיל, לאחר בדיקת רופא, התאמת מינון ומתן מרשם מסודר. יחד עם זאת, בתחילת התופעה, לאחר פנייה ראשונה לרופא, במרבית המקרים יציעו לכן לנסות טיפול תזונתי שמרני, הכולל שינויים בהרגלי האכילה ואורח החיים. בין היתר, גישה טיפולית זו כוללת:

  • הימנעות ממזונות חריפים, שומניים ומתובלים
  • אכילת מזונות עשירים בסיבים
  • שתיית תה ג'ינג'ר
  • הימנעות מהפעלת לחץ על הבן
  • הימנעות ממתחים נפשיים
  • מנוחה מרובה
  • שכיבה עם אזור הראש מוגבה

כאשר כל ההמלצות האלה לא עוזרות, אם האישה מתקשה לתפקד ומציינת קושי בתפקוד בעקבות הבחילות, הרופא ישקול התחלת טיפול תרופתי נגד בחילות בהריון.

תרופות מותרות בהריון

נשים רבות נוטלות תרופות קבועות לפני ההריון – נגד דיכאון, לטיפול בסוכרת, אסטמה, מיגרנה, אפילפסיה ועוד. אצל נשים אחרות, מצבים רפואיים קיימים יכולים להחמיר עם ההריון ואף מצבים חדשים מתחילים להופיע – כמו בחילות והקאות בהריון.

באופן כללי, רופאים מעדיפים שלא לתת תרופות לנשים בהריון, כי בחלק גדול מהתרופות, לא ידועה ההשפעה שלהן על העובר. במיוחד לאורך השליש הראשון, הנחשב רגיש יותר משני השלישים הבאים.

יחד עם זאת, במצבים שמקשים על תפקוד האישה, או מסכנים את חייה -נטילת תרופות היא לפעמים הדרך המתאימה ביותר לפתרון מהיר של הבעיה.

לכן, נטילת תרופות בהריון מחייבת פנייה מסודרת לרופא, עריכת בדיקות במידת הצורך וקבלת מרשם עם מינונים מתאימים.

במקרים מסוימים, אף נדרש מעקב ובדיקות תקופתיות בעקבות נטילת תרופות מסוימות, כדי לבדוק את השפעתן על העובר ועל האם בטווח הארוך.

דיקלקטין

דיקלקטין היא תרופה לטיפול בבחילות והקאות בהריון. נהוג לתת אותה לאחר שטיפול שמרני בתזונה לא הצליח. היא לא מתאימה לנשים עם אלרגיה למרכיבי התרופה וכן לנשים הנוטלות תרופות מסוג מסוים באופן קבוע.

בונגסטה

בונגוסטה נחשבת לתרופה נגד בחילות בהריון משופרת ויעילה. היא מתחילה לעבוד באופן מהיר ומיידי, אבל פיזור החומרים בגוף הוא הדרגתי ולכן ההשפעה היא ארוכת טווח, למשך כ 12 שעות ברצף. משום כך צריך ליטול פחות כדורים ביום.

בנוסף, מחקרים שנערכו בתרופה, גילו כי היא נחשבת יעילה ובטוחה עבור רוב הנשים.

לסיכום

במקרים רבים, שימוש בתרופות לאורך ההריון הוא בלתי נמנע. אבל אין צורך לחשוש. נטילת תרופות לאורך ההריון נעשית בליווי והשגחה של רופא מטפל, תוך ביצוע בדיקות רלוונטיות במקרה הצורך, התאמה של מינון מדויק ומרשם רופא. לכן, אין סיבה לסבול, או להתמודד לבד – גם אם את בהריון. בקשי מהרופא המטפל שלך מידע נוסף!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ניתן לתקן ליקויי שמיעה
אנחנו מכירים ילדים המתמודדים עם לקות שמיעה. ללקות שמיעה המאובחנת באמצעות בדיקות שמיעה חוזרות...
קרא עוד »
פבר 11, 2020
אבי העורקים
אחד האיברים החשובים בגוף האנושי ובגופם של יונקים הוא אבי העורקים. מדובר בעורק ראשי שיוצא מתוך הלב אל...
קרא עוד »
אפר 12, 2021
גנגליון –  מה זה?
הגנגליון מעין תא בגוף שנמצא בעין וברשתית. זה עוזר להעביר אותות עצביים למוח. תאי גנגליון מחוברים...
קרא עוד »
יונ 29, 2022