פעילות ODT גם לקבוצות

לא פעם אנחנו עומדים מול צורך להפעיל קבוצה. זה יכו להיות במהלך יום גיבוש, יום עיון או ביום פעילות בבית הספר וכדומה. תמיד חשוב לנו מאוד לוודא שההפעלה מתאימה לאופי הקבוצה ולכל אחד מהפרטים בה. חשוב לנו להתאים את הפעילות לרמה של המשתתפים ולגרום לכל אחד מהם ליהנות באמת מהפעילות. יש לדעת שבעולם מרובה אפשרות כמו שלנו כיום, לא קל ליהנות קבוצה. לא כולם מגיעים עם מוטיבציה ליהנות, ולא כולם אוהבים לפעול ולהתאמץ. אך פעילויות  ODT  הן אחת הפעילויות המוצלחות והפופולאריות, וזאת מחמת העובדה שהן דורשות שיתוף פעולה ועשייה משותפת. דבר שגורם לליכוד בין המשתתפים ולאחווה נעימה ומגבשת.

 

מהי התועלת לקבוצות?

בשונה מכל פעילות סתמית, יש לפעילות ODT מטרה בפני עצמה. היא נועדה גם ליהנות ולשחרר את המשתתפים. אבל הרבה מעבר לכך. סדנאות טובות מצליחות להביא תועלת עצומה לכל אחד מבני הקבוצה. וזאת בהתייחס להיבטים מספר:

  • אתגר – התמודדות מול אתגר הוא דבר בעל חשיבות עליונה. במיוחד כאשר האתגר דורש חשיבה והתבוננות. פעילויות  ODT מציבות את בני הקבוצה מול אתגר אמיתי שדורש מאמץ אמיתי. אין חולק על כך שאתגר מעורר את החשיבה ויוצר מוטיבציה לפצח ולנצח.
  • גיבוש – כאשר האתגר הינו משותף לקבוצה, המטרה המשותפת יוצרת תחושה של התאגדות ואחווה. מה שמביא לכך שהפעילות מגבשת את בני הקבוצה ומלכדת את השורות.
  • מיומנויות – פיתוח מיומנויות הוא ערך רב חשיבות בימינו. כל אחד מאתנו ממלא תפקידים רבים וחפץ להתפתח במישורים שונים. כאשר מפעילים את המוח ואת החשיבה ותרים אחר פתרונות יצירתיים, הדבר בהחלט תורם רבות לפיתוח המיומנות. במידה ועובדים על האתגר כקבוצה, הדבר מקדם עוד יותר, בהיותו רותם גם את הכישורים החברתיים לעניין.
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לימודי שחייה לתינוקות – לשיפור היכולות המוטוריות
שיעורי שחייה לתינוקות הם דרך מצוינת לשפר מיומנויות מוטוריות. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר...
קרא עוד »
יונ 26, 2022
כל מה שתרצו לדעת על טיפול בצלוליט
על הצטברות השומן הקרויה "צלוליט", בוודאי שמעתם. אולם, האם שמעתם על אפשרויות הטיפול בצלוליט של הלגה...
קרא עוד »
דצמ 25, 2018
6  יתרונות של קלנועית לשיפור איכות החיים בגיל השלישי
למרות שקשישים הם קבוצה פגיעה, הם יכולים להיות מאוד עסוקים ורוצים לעשות דברים בזמן. הם זקוקים לכלי...
קרא עוד »
אוק 11, 2022