הקשר בין עבודה מול מחשב לבעיות ראייה וכאבי ראש – מה הפתרונות?

רבים מאיתנו מעבירים שעות רבות ביום מול המחשב, בזמן העבודה וגם בבית ובחופשות. אנו נחשפים לקרינה מתמדת ולכך יש השלכות על מצב בריאותנו. שעות רבות מול מחשב מחייבות אותנו לשבת מול המסך ועלולות לפגוע בעיניים ובכושר הרריכוז שלנו ולהוביל לכאבי ראש. היצמדות למסך מזיקה עוד יותר לעיניים ולכן חשוב לאמץ כללים שיפחיתו את הנזקים המצטברים ככל האפשר. יש כמובן הבדל בהמלצות בין אנשים צעירים למבוגרים בגילאי 40 פלוס, המלצות שהן פונקציה של התבגרות הגוף והשינויים במצבו. כדי לקרוא נתונים מהמחשב אנו זקוקים לראייה טובה לטווחים קצרים של כמה עשרות סנטימטרים ואין קשר הכרחי להרכבת משקפיים ברחוב או בנהיגה, שם אנו זקוקים למשקפיים לצורך ראייה למרחק.

לפנייה למוהל יש להשאיר פרטים

בעיית הישיבה הממושכת מול מסך מוכרת היטב למומחים ויש המלצות רבות כיצד לצמצם את הנזקים אשר נגרמים כתוצאה ממנה (קראו באתר https://www.shakoof.com בנושא). חשוב לעשות הפסקות מדי פעם כדי לא להיתקע מול המחשב במשך זמן רב ברציפות. ההפסקות מעניקות לעיניים מנוחה, וחשוב לנצל את זמני ההפסקות כדי לרענן את העיניים ולאמץ אותן ולא לבהות במסכי הסמארטפונים. גם תרגול מצמוצים יסייע לכם למניעת תחושות יובש וצריבה בעיניים. גן לנוחות הגוף יש השפעה ולכן חשוב לשבת בכיסא שיהיה לכם נוח ויאפשר לכם לעבוד שעות רבות מול המחשב מבלי לחוש עייפות רבה או כאבי גב. כיסא כזה צריך לרכוש בחנות של רהיטי משרד ולא לחסוך בהוצאות מאחר שבחירה שגויה עלולה לעלות ביוקר.

אם בכל זאת אתם חשים בכאבי ראש ובעיות ראייה – מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום כדי לקבל חוות דעת מקצועית לאחר בדיקות ראייה. בימינו יש עדשות מולטיפוקל מיוחדות עבור עבודה משרדית מול מחשב וייתכן שתצטרכו להיעזר בהן, אם הבדיקה תקבע שאין אפשרות להימנע מהרכבת משקפיים. חשוב לדאוג לכך שהעדשות יתנו מענה גם לטווחים ארוכים יותר מכמה עשרות סנטימטרים, וזאת כדי למנוע צורך בזוג משקפיים נוסף. תרגול מתמיד של מצמוץ והפסקות יזומות יעזרו לכם להתגבר על ההשפעות השליליות של העבודה מול המחשב.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment