חשיבותו של חיסון המרובע אצל חתולים

חשיבותו של חיסון המרובע אצל חתולים

החתול היא חיית מחמד נהדרת למרות שקיים חשש די טבעי אצל אותם האנשים שגדלו רק כלבים עד עכשיו ולא ממש יצא להם להכיר מקרוב חיה כזו מלבד זו שאר משוטטת לה בחופשיות ברחבי העיר כולה. לחתול יצא שם של חיית מחמד לא אידיאלית שהיא לא יוצרת יחסי קרבה כמו שקורה אצל הכלב, אולם מדובר באנשים שלא ממש מכירים חתולים ולפיכך כל דעה טרם אימוץ חיה מדהימה שכזו תהיה חסרת כל משקל.

חתולים מאמצים אל ליבם את המשפחה שאליה הם מגיעים, וזה קריטי להעניק להם אהבה בחזרה ולא לשנות להם את השגרה אחרת החתול יכול להיות בטראומה של ממש שתביא אל חולי, ולכן זה חשוב להעניק טיפול מסור בחיה שאולי קרובה אל משפחת החתולים אבל היא מאוד עדינה.

מקפידים על החיסונים

יש בעלי חתולים שמאפשרים לחתולים שלהם לצאת החוצה מן הבית ולטייל בחופשיות בסביבה, ויש אחרים אשר לא ממש יכולים לאפשר טיולים שכאלה כאשר הם מתגוררים בדירה בבניין קומות עם חתול שנבהל מכל מחשבה על ירידה ויציאה החוצה. אלה ואלה חייבים לבצע את החיסונים אחת לשנה, כאשר זה חשוב להגיע במועד ולבצע את החיסון הנדרש.

החיסון הוא למעשה חיסון מרובע שכולל הגנה מפני ארבעה סוגים של מחלות שעלולות להתרחש אצל החתול, שבמידה והוא מחוסן הוא יכול לחיות בצורה בריאה להרבה מאוד שנים לשמחת כל בני המשפחה. עבור גורי חתולי העונג הזה מתרחש פעמיים במהלך שנת החיים הראשונה.

כמה מילים לגבי עיקור וסירוס

נכון להיום כבר פחות ופחות רואים חתולים משוטטים ברחבות וזה הודות לתוכנית של סירוס ועיקור חתולי הרחוב. חתולים שעוברים את התהליך הזה לא רק שההתרבות שלהם נעצרה, אלא גם חיים בצורה הרבה יותר בריאה לאחר שהטיפול הזה נעשה.

וטרינר ימליץ עם פעולה דומה עבור חיית המחמד, גם כדי להוריד סיכויים של מחלות אופייניות ובכך להאריך את החיים של חיית המחמד החתולית למשך של כמה שיותר זמן עם בריאות טובה. כאשר מגיעים למתן חיסון יכולים להעלות את העניין ולקחת בחשבון כי הפעולה מומלצת בגיל מוקדם. להתייעצות עם המומחים בתחום לחצו כאן

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ניתן לתקן ליקויי שמיעה
אנחנו מכירים ילדים המתמודדים עם לקות שמיעה. ללקות שמיעה המאובחנת באמצעות בדיקות שמיעה חוזרות...
קרא עוד »
פבר 11, 2020
החשיבות במתקן חיטוי ידיים אוטומטי
מתקן חיטוי ידיים אוטומטי הוא מכשיר המחלק אוטומטית ג'ל חיטוי ידיים כאשר מישהו נוגע בו. הם מהווים תוספת...
קרא עוד »
אוק 26, 2022
חזייה רפואית לאחר ניתוח הקטנת חזה
חזייה רפואית היא חזייה המיועדת לשימוש של נשים שעברו ניתוח הקטנת חזה. ישנם יתרונות רבים ללבישת אחת...
קרא עוד »
אוק 13, 2022