דורבן בכף הרגל – מה הפתרון לזה?

דורבן בכף הרגל

אחת הבעיות הנפוצות בקרב ספורטאים ובפרט בקרב רצים לריצות קצרות וארוכות, הן בעיות בכף הרגל שמונעות מהם להתאמן ולהתחרות כפי שהם רגילים. במקרים מסוימים מדובר על בעיה שיכולה להשבית אותם למשך תקופה ארוכה או לאלץ אותם להוריד עומסים ולהתאמן בצורה הרבה יותר מוגבלת. 

דוגמא טובה לכך זה דורבן בכף הרגל, מצב בו יש בליטה של עצם ועל מנת להימנע מסיטואציה זו, יש לבצע תרגילים שונים ובמקרים מסוימים, אפילו יש צורך להחליף זוג נעליים. יש מצבים בהם הדורבן נוצר כתוצאה משימוש בנעל ישנה שאיננה מתאימה עוד לשימוש. 

צריך לציין, דורבן בכף הרגל היא תופעה מוכרת, לא רק בקרב ספורטאים, למעשה גם בקרב אנשים שעוסקים בפעילות גופנית מאומצת במשך זמן רב ויוצרים עומס על כף הרגל, כולל חיילים ביחידות קרביות וכן בעלי מקצוע בתחומים שונים. 

חשוב גם לציין, דורבן זה מקרה חמור אם מטפלים בו בהקדם. אם פונים אל איש מקצוע מתאים בהחלט אפשר להתמודד עם המצב בצורה נכונה. 

איך מתמודדים עם סיטואציה כמו דורבן

באופן טבעי, השלב הראשון הוא אבחון של מקורות הבעיה, ממה בדיוק היא נובעת, איך בדיוק היא משפיעה על כף הרגל, עד כמה התנועה מוגבלת כתוצאה מהדורבן ועד כמה זה בולט. בהמשך, אפשר לדעת בהתאם לכך, כיצד ניתן לטפל בבעיה בצורה נכונה, אופטימאלית. 

בדרך כלל יהיה צורך בצילום וכן בבדיקות פיזיולוגיות שונות, ובהתאם יהיה ניתן להחליט מהי צורת טיפול בדורבן הנכונה למטופל. ייתכן מאוד שהטיפול יתבצע בו במקום וייתכן מאוד שהטיפול יימשך לאורך זמן, באמצעות תרגילי שיקום שונים. 

לפני סיום נדגיש, מי שהתמודד עם דורבן, יוכל לחזור לפעילות גופית, אך עליו לקחת בחשבון, בהחלט ייתכן שהוא יתמודד דורבן גם בעתיד.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדרי שינה
חדרי שינה הם החדרים החשובים ביותר והוא החלל הפרטי בכל בית. הם המקום שבו אנו מבלים את הלילות שלנו זה...
קרא עוד »
נוב 22, 2022
חיסונים לחתולים – אילו חיסונים אסור לכם לפספס
החלטתם לגדל חתולה? עליכם לדעת שחובה לחסן את החתולים אצל וטרינר מומחה מפני מחלות שונות. חיסונים אלו...
קרא עוד »
אוק 31, 2020
עו"ד לתביעות סיעוד – לשם מה אנחנו צריכים אותו
על פניו, לא אמורה להיות סיבה שבגינה נצטרך לשכור את שירותיו של עו"ד לצורך תביעות ביטוח כאלה ואחרות...
קרא עוד »
מאי 14, 2020