איך נראה יום בחייו של מטפל NLP?

יום בחייו של מטפל NLP

במהלך יומו של מטפל NLP נערכות פגישות טיפול רבות שבמלכן נעשה תהליך שיפור עצמי בנושאים שונים. טיפול NLP הוא טיפול אלטרנטיבי להתמודדות עם סוגים שונים של חרדות, פוביות, בנוסף לגמילה מעישון, פחד קהל או טיפול בביישנות. עבודת המטפל דורשת יכולת אמפתית, סבלנות ואורך רוח על מנת להצליח להגיע אל המטופלים בצורה יעילה ולהתחיל תהליך שיפור עצמי מוצלח.

היכרות עם המטופל

בתחילת התהליך הטיפולי מתקיימת היכרות אישית ותיאום ציפיות, מהי הסיבה שבגללה הגיעו לטיפול, ומה ייחשב בעיני המטופלים לתוצאה מוצלחת. לאחר מכן המטפל אוסף מידע על המצב הנוכחי שירצה לתקן או לשפר בתהליך. אחד היתרונות הבולטים של השיטה הוא שאין צורך להתמקד בפרטי פרטים בהיסטוריה של המקרה, כמו שמקובל בשיטות טיפול אחרות. מעבר ליתרון של שמירת הפרטיות, הרבה פעמים התמקדות יתר שכזו בפרטים יכולה שלא לתרום להתקדמות. השלב הזה של איסוף המידע עוזר למטפל להחליט באיזה שיטת טיפול הוא ירצה לנקוט על מנת לסייע למטופל.

איך מתנהל התהליך הטיפולי?

החלק המרכזי – הוא הטיפול עצמו – המטפל מעביר מספר שיטות לעזור להירגעות ושמירת השלווה בגוף לאורך זמן. קיימת חשיבות ליכולת ללמוד להירגע משום שרוב שיטות הטיפול מתחילות ממצב של הרפיה ורגיעה. באמצעות שיטות טיפול מעולם של הפסיכולוגיה חיובית, דמיון מודרך, CBT ומדיטציה, רמת החרדה שלפעמים קיימת יורדת וכך ניתן לבצע שינויים באופני המחשבה האוטומטיים שאולי מעכבים את ההתקדמות אל המטרה.

המטרה המרכזית של מהלך טיפול NLP טיפוסי הוא לנסות ולפרק לגורמים את הבעיה או הסיבה שבגללה נכנס המטופל לתהליך ובדרך זו להתקדם לכיוון פתרונה. באמצעות עבודה על אופן דיבור עצמי, חקירה של זיכרונות ושינוי של דפוסי מחשבה מעכבים, ניתן להעלות את הדימוי העצמי ואת היכולת והביטחון להתמודד בצורה טובה ויעילה יותר.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
7 דרכים להימנע מאבנים בכליות
כל אדם, עלול למצוא עצמו נאבק באבני כליה בכל שלב בחיים ובאופן פתאומי. מלבד הכאב העצום הנלווה בעת...
קרא עוד »
נוב 18, 2019
עצירת הריון באופן פרטי- הכל על התהליך
בישראל, ניתן לבצע הפעלה בהתאם לחוק שנקרא חוק הפסקת הריון. החוק מאפשר לכל אישה את הזכות לביצוע הפלה...
קרא עוד »
יונ 24, 2021
טורמלין שחור – המאפיינים הייחודיים היתרונות והאיכויות של האבן וכיצד הם יכולים לעזור לך?
טורמלין שחור הוא קריסטל ייחודי ועוצמתי הידוע בתכונות המגן וההארקה שלו. עם צבעה השחור העמוק והרכבה...
קרא עוד »
יול 10, 2023