איך למצוא בית אבות סיעודי נעים וטוב

בית אבות סיעודי

בשלב מסוים בחיים מתחילים אנשים אשר הגיעו לגיל הזהב להיות זקוקים לעזרה בביצוע הפעולות היום יומיות ואף לעתים נזקקים להשגחה בכל שעות היממה. ההחלטה לשכן את ההורים בבית אבות לרוב איננה החלטה פשוטה מכיוון שמעבר לעלויות הכלכליות מדובר בשינוי מהותי באורח חייהם של ההורים ומסיבה זו מומלץ לבדוק ולבחון בתי אבות בצורה יסודית על מנת שלא יהיה צורך עתידי לעשות שינוי גדול נוסף באורך חייהם.

קריטריונים לבחירת בית אבות סיעודי

במיוחד כאשר מדובר בשיכון קשיש בבית אבות סיעודי מומלץ לבחון את הקריטריונים היטב שמא לא יעלה מצב שבו נאלץ להוציא את המטופל מבית אבות אחד. בגיל הזהב כל שינוי במיקום ואורח החיים הינו קשה יותר ודורש תקופת הסתגלות.

רישיון משרד הבריאות

כאשר מדובר בכוונה לשכן את המטופל בבית אבות סיעודי, יש לבדוק שלצוות המקום יש הסמכה ייעודית לתחום הגריאטרי. קשישים סיעודיים זקוקים לעזרה מיוחדת בשלבים שונים של הזקנה ונאלצים להיעזר באנשי הצוות בפעולות כמו אכילה, רחצה ועוד.

היגיינה

מעבר לעובדה שבית אבות סיעודי נקי הינו בית אבות סיעודי נעים וטוב כמו בית אבות נוה שלו, זהו אחד הנושאים החשובים בעת בדיקת בית אבות סיעודי. יש לוודא שאכן המקום מטופל ומתוחזק ברמה גבוהה שמא לא ימצאו חיידקים באזור בית האבות הסיעודי כדי להימנע מהדבקות במחלות וחיידקים בגיל הזהב בו המערכת החיסונית נחלשת. כמו כן מומלץ לבדוק האם ישנם שירותי כביסה במקום כך שתוכלו להיערך בהתאם ובמידה והחדרים אינם פרטיים מוטב שתהיה למטופל השפעה על המטופל הנוסף אתו ישהה בחדר.

תעסוקה

בדקו האם בית האבות מציע פעילויות חברתיות או פעילויות נוספות. כאשר אדם נמצא בתעסוקה זה מעורר את רוחו ומחזק קשרים מוחיים ובמיוחד בגיל השלישי מומלץ שיהיו סביב המטופל אנשים איתם יוכל להיות בקשר ולהפעיל מיומנויות בסיסיות או אף מורכבות.

מיקום ושעות ביקור

מיקום קרוב למשפחה יכול לעזור לכם רבות לבקר ולהתייחד עם בן המשפחה השוכן בבית האבות הסיעודי. מעבר למיקום, מומלץ לבדוק האם שעות הביקור הינן נוחות לסדר יומכם השגרתי ושביקור איננו מצריך מאמץ מיוחד הכולל פינוי זמן מיוחד ביומן.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי דלקת פרקים יכולה להתפרץ בגופינו?
דלקת פרקים הידועה בשם המקצועי: 'ארתריטיס' היא מצב גופני של שחיקת סחוסים בתוך העצמות, מה שגורם לכאבים...
קרא עוד »
דצמ 04, 2019
פירות קפואים – הדרך הקלה לשמור על הבריאות
רוצים לפתוח כל בוקר עם שייק בריאות? קנו לכם פירות קפואים ותוכלו להכניס אותם לבלנד בקלות וללא עבודה...
קרא עוד »
אוג 18, 2021
איך משחקים וצעצועים תורמים להתפתחות הילד?
לפי ארגון הבריאות העולמי, ילדים הם העתיד של האנושות. הם ינהלו חיים טובים יותר מהוריהם, והם צריכים...
קרא עוד »
נוב 23, 2022