מה עדיף, עדשות מגע יומיות או עדשות מגע חודשיות?

מוצרים של חוה זינגבוים

שימוש בעדשות מגע הפך לנפוץ מאוד בקרב אנשים רבים הסובלים מליקוי ראייה. יש כאלו אשר משתמשים בעדשות מגע יומיות ויש כאלו אשר משתמשים בעדשות מגע חודשיות ונשאלת השאלה מה בכלל ההבדל בין הסוגים ומה עדיף עדשות מגע יומיות או חודשיות.

מהן עדשות מגע יומיות ומה היתרונות שלהן?

עדשות מגע יומיות הן עדשות מגע אשר השימוש בהן הוא חד פעמי, זאת אומרת שמשתמשים בהם ובסיום היום כאשר מוציאים אותן זורקים לפח. ביום למחרת מוציאים עדשות חדשות וחוזר חלילה כל יום. עדשות מגע יומיות חוסכות שימוש בחומרי ניקוי שונים משום שאין צורך להחזירן לאחסון בסיום השימוש.

מהן עדשות מגע חודשיות ומה היתרונות שלהן?

עדשות מגע חודשיות הינן עדשות מגע אשר מרכיבים אותן כל יום ולאחר שימוש של חודש זורקים אותן לפח. מדובר בעדשות אותן  מרכיבים בתחילת היום ובסיום היום מנקים אותן היטב ומאחסנים אותם במיכל אחסון עם חומר מיוחד אשר שומר עליהן. בכל יום מרכיבים אותן, לאחר ההוצאה מהעיניים מנקים ומחזירים לקופסת האחסון עד שעובר חודש ואז פשוט זורקים אותן לפח. חשוב להקפיד על ניקוי יסודי וקבוע שלהן כדי להימנע מזיהום העיניים.

כיצד להחליט איזה עדשות מגע נכון להרכיב?

לכל סוג של עדשות יתרונות וחסרונות וכאשר בוחרים עדשות מגע בין אם עדשות מגע יומיות ובין אם עדשות מגע חודשיות צריך להתייחס למספר נושאים כמו למשל התאמה של העדשות לסוג בעיית הראיה שכן לא כל עדשה מתאימה לכל ליקוי ראייה, בנוסף לכל עין מתאימה עדשה אחרת בין אם מבחינת הקימור שלה ובין אם מבחינת היובש. שיקול נוסף זה עד כמה האדם יכול להקפיד על סטריליות ושמירה על ניקיון העדשות שכן זה קריטי לשמירה על בריאות העין ומניעת הסיכוי להתפתחות זיהום.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יתרונות של פיסול שפתיים
טיפולי פיסול שפתיים גדלו בפופולריות, ושינו את הדרך שבה אנשים משפרים את מראה השפתיים שלהם ומגדירים...
קרא עוד »
ספט 26, 2023
דיקור סיני למחלות אוטואימוניות
דיקור סיני הוא רפואה סינית עתיקת יומין שנמצאת בשימוש כבר אלפי שנים. זה עוזר להקל על כאבים ודלקות,...
קרא עוד »
אוק 18, 2022
חיטוי הבית מקורונה- איך עושים את זה
נגיף הקורונה יוצר בהלה גדולה וכל אדם עושה את כל מה שנדרש בכדי שלא להדבק ולהדביר בנגיף המדובר. כדי לשמר...
קרא עוד »
אוק 31, 2021