מה זה NLP?

מה זה NLP

 

מה זה NLP

NLP זה ראשי התיבות שמבטאים את הצירוף Neuro Linguistic Programming, אך מהי באמת משמעות הדבר? כל מה שרציתם לדעת, בשפה הכי פשוטה, ברורה ומובנת לכל.

המטרה – לשפר ולהשתפר

שיטת NLP היא סוג של טיפול או אימון, שמיועד לאפשר לכל אחד ולכל אחת לשפר משהו, לרוב באיכות החיים, בצורת החשיבה, ברמת האושר האישית. שלא כמו טיפול פסיכולוגי, כאן מדובר בשיטה יותר מהירה, שמבוססת על שינוי מסוים באופן שבו המוח לומד, תופס וחווה את המציאות. מסתבר כי בגלל ההיסטוריה האישית שלנו, כולנו מטמיעים צורות חשיבה שחלקן טובות אך אחרות לא מועילות ואף מפריעות. NLP נועד להשפיע על המוח, מבלי להתעסק בשאלה, למה זה קרה. אם פסיכולוג ינסה להבין באיזה גיל ההורים גרמו לנו להשפעה מסוימת, NLP כשיטה תנסה פשוט ללמד אותנו תהליך חשיבה שונה, סט חדש וטוב יותר של תובנות.

האם NLP זה אימון אישי ומהי משמעות הדבר

למרות שיש מובנים מסוימים שבהם NLP דומה לאימון אישי, יש גם דגשים שהם שונים בצורה מהותית. אימון אישי הוא דרך שחותרת להשגת מטרה מסוימת. החתירה היא לפעולה משנת מציאות. NLP לעומת זאת, זו שיטה שחותרת קודם כל לשנות משהו בתוכנו, באופן שבו אנו חושבים או תופסים דברים מסוימים.
לכן טיפול NLP זו שיטה שיכולה לעזור אם אנו מרגישים שמגבילים אותנו כל מיני פחדים, תפיסות, אמונות וכדומה. מובן, שלאחר סשן שכזה, כאשר מצליחים לחולל שינוי פנימי והמוח מגלה כי אפשר לתפוס דברים אחרת, מתחיל תהליך נוסף. לדוגמא, אם מישהו מלא חששות מפני מפגש עם אנשים חדשים מגלה איך לשנות את דפוס החשיבה הזה, הוא יוכל למצוא עבודה טובה יותר, למצוא קשר זוגי, לגלות אנשים מעניינים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פיסול אף ללא ניתוח
בטח חשבתם שכשמדובר באף שאתם לא אוהבים יש רק שתי אפשרויות: ללמוד לאהוב אותו כמו שהוא או לבחור לעבור...
קרא עוד »
פבר 09, 2021
זכאות לקנאביס רפואי
בשנים האחרון החלו במשרד הבריאות להכיר בצרכי מטופלים שונים, שלא מגיבים בצורה מספקת לטיפול תרופתי או...
קרא עוד »
אפר 25, 2022
כדורי הרזיה, פעם והיום
לפני שנים לא רבות, כדורי הרזיה היו דרך פופולארית לאבד במשקל. עם התקדמות המחקרים והטכנולוגיה, נוכחנו...
קרא עוד »
דצמ 01, 2019