דרכי טיפול באבנים בכליות? האם תרופות סבתא לאבנים בכליות עובדות?

איפה כדאי לעבור טיפול באבנים בכליות?

קיימים דרכים לטיפול באבנים בכליות. אבנים בכליות דורשות טיפול כאשר הן מגיעות לגודל שאינו מאפשר מעבר חלק דרך השופכן ונוצרת חסימה. אבנים קטנות נפלטות במהלך מתן שתן באופן קבוע, הן הופכות לצרה צרורה רק כאשר הן גדלות ולא מסוגלות עוד להיפלט מהגוף באופן עצמוני. אבן שגורמת לחסימה גוררת אחרי סימפטומים כמו כאב חד וחריף, הקאות, חום ושתן עכור. לשמחתנו, הרפואה המודרנית יודעת להציע טיפול מהיר ויעיל. 

ריסוק מרחוק של האבנים

על מנת לאפשר לאבנים לצאת באופן טבעי מהגוף נרצה לרסק אותן. טכנולוגיה חדישה מאפשרת ריסוק אבנים באמצעות גלי הדף (לא טיפול פולשני). מכשור חדיש מייצר את הגלים ומכוון אותם אל האבן התקועה. הטיפול מתבצע תחת הרדמה כללית או טשטוש. ניתן לבחור בשיטת הריסוק מרחוק כאשר מדובר באבנים קטנות (עד גודל של 2 סנטימטר) שנמצאות במיקום מתאים. 

ריסוק של אבנים גדולות

במקרים בהם ריסוק אבנים באמצעות גלי הדף אינו מתאפשר נדרש טיפול פולשני. הרופא המטפל ימליץ על אורטרוסקופיה או ריסוק מלעורי. אורטרוסקופיה היא הליך בו מחדירים דרך השופכה צינורית עם מצלמה ומכשיר לייזר שמרסק את האבנים. טיפול ריסוק מלעורי מתבצע בשיטה דומה כאשר החדרד המכשיר מתבצעת דרך העור. שני ההליכים מתבצעים תחת הרדמה מלאה. 

טיפול טבעי לאבנים בכליות

תרופות סבתא לטיפול באבנים בכליות קיימות מזה שנים רבות. כלל הברזל לטיפול טבעי באבנים בכליות הוא שתייה מרובה. יש שטוענים שצריכת נוזלים מוגברת תצליח לעודד תנועתיות במערכת ותמנע את הצטברות האבנים והתפתחותן. הטיפול הטבעי באבנים בכליות נעשה בעיקר באמצעות צמחי מרפא להקטנת הנפח של האבנים. מעבר אל תזונה צמחונית מסייע גם כן למניעת אבנים בכליות. 

האם הטיפול הטבעי אכן אפקטיבי?

בשלב בו מופיעים סימפטומים כמו כאב חזק, חום ושתן עכור ההמלצה היא על פנייה מהירה אל רופא. הרפואה הטבעית ידועה כיעילה למניעת הצטברות חוזרת של אבנים ומתן מענה למקרים קלים. כדאי לבחור ברפואה טבעית או תרופות סבתא רק לאחר התייעצות עם רופא מומחה לאבנים בכליות

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ניתן לתקן ליקויי שמיעה
אנחנו מכירים ילדים המתמודדים עם לקות שמיעה. ללקות שמיעה המאובחנת באמצעות בדיקות שמיעה חוזרות...
קרא עוד »
פבר 11, 2020
טיפול טבעי לנחירות בלילה -הכירו שיטה טבעית 
מי שרוצה לטפל בנחירות - יכול לבצע כל מיני פעולות שיעזרו להתמודד עם הנושא. זאת יכולה להיות פעולה כמו...
קרא עוד »
מאי 26, 2022
מתי יש לפנות לטיפול באורתרוסקופית ירך?
יש מצבים בהם טיפול באורתרוסקופית ירך הינו הטיפול האידיאלי לפתרון בעיות בירך. האם שיטה ניתוחית זאת...
קרא עוד »
פבר 24, 2022