טימפנומטריה – מתי מפנים לבדיקה?

בדיקת טימפנומטריה תהיה מועילה עבור אנשים שאובחנו עם ליקוי שמיעה ורוצים לדעת אם הבעיה נובעת מתפקוד לא תקין של עור התוף או לחילופין שמא מדובר על עוצמת השמע עצמה. כמו כן, הבדיקה תהיה רלוונטית לתינוקות שאינם מסוגלים לשתף פעולה עם בדיקת שמיעה רגילה, כאשר טימפנומטריה תוכל לאפשר לדעת בצורה מדויקת את המצב ממנו סובלים.

 

איתור מדויק של בעיית השמיעה

היתרון הגדול של בדיקת טימפנומטריה זו העובדה כי היא מסוגלת לספק נתונים מדויקים ולאפשר להבין בדיוק מה מקור בעיית השמיעה ושמע מדובר על עור התוף או שהבעיה היא בעוצמת השמע. כך אפשר לאחר מכן להתאים מענה טיפולי רלוונטי אשר יסייע לאדם להתמודד עם בעיית השמיעה שלו ובצורה האפקטיבית ביותר שישנה.

 

חוסר יכולת לשתף פעולה עם בדיקת שמיעה רגילה

במקרים בהם אין אפשרות לשתף פעולה עם בדיקת שמיעה לתינוקות, כדוגמת תינוקות שצריכים לבדוק את שמיעתם, יהיה חיוני להפנות אותם אל טימפנומטריה וזאת על מנת שיהיה ניתן להבין בצורה מצוינת מה הבעיה ממנה הם סובלים והמקור שלה.

 

כיצד מבוצעת הבדיקה הזו?

באמצעות חשיפה של עור התוף ללחצי אוויר משתנים לצד מדידה ורישום של התנודות ניתן לבצע את הבדיקה ולאתר את יכולת השמיעה והמקור לבעיה אצל האדם שנשלח לבדיקה. בכל אופן, בדיקה כזו תהיה רלוונטית אך ורק עבור אנשים שהופנו על ידי הרופא שלהם ובמקרים מסוימים היא תהיה בעלת תועלת עצומה בכל הנוגע לאיתור של מקור ליקוי השמיעה ממנו סובל האדם.

 

לאור זאת יהיה כדאי לוודא כי במידת הצורך אינכם מעכבים את הפנייה לבדיקה הזו וזאת מכיוון שהיא תהיה בעלת השפעה משמעותית על האפיק שייבחר לטיפול בליקוי השמיעה שלכם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה יש הרבה נזילות וליחה בבוקר?
חורף , קיץ, סתיו או אביב, לכולנו יש את הבקרים המנוזלים ומלאי הליחה שתוקפים אותנו במפתיע. לכל אחד ואחת...
קרא עוד »
נוב 17, 2019
השתלות שיער
במאמר זה נספק לכם מידע ראשוני בהחלט על השתלות שיער. אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בהתעניינות בתחום,...
קרא עוד »
דצמ 31, 2021
כמה דברים שלא ידעתם על CBD ומגוון מוצריו
רבים מאתנו עדיין לא בדיוק מבינים מהו סי בי די, במה הוא שונה מהקנאביס כפי ‎שהוא ולמה ולמי הוא טוב....
קרא עוד »
מרץ 10, 2019