האם יש מקום לתשושי נפש בבתי דיור מוגן?

בתי דיור מוגנים מתוכננים לספק מגורים לקשישים ולאנשים מוגבלים בגילאים מבוגרים. ברבים יש מחלקות סיעודיות שנועדו, בין היתר, לתשושי נפש שהינם סיעודיים לכל דבר ועניין. המחלקות ערוכות ומתוכננות מבחינה פיזית ובטיחותית למשימותיהן. יש בהן תשתית הכוללת ציוד ואבזור מתאים וכן צוות טיפולי מיומן. כל דייר משלם למקום סכום חודשי עבור המגורים והשירותים אותו הוא מקבל. המוסדות הללו מספקים מסגרת רפואית אבל גם תומכת לניהול חיים מלאים ונוחים ככל האפשר כולל לפעילויות לטובת הנפש. 

אתם מוזמנים להתקשם ממחלקה סיעודית בגיל פז >>>

הגדרת תשוש נפש

תשוש נפש הינו אדם הסובל מאלצהיימר או דמנציה.  דמנציה נגרמת על-ידי מספר מחלות ניווניות שפוגעות במוח אשר גורמות להידרדרות מתמשכת ובלתי הפיכה ביכולות החשיבה ותפקוד המוח. החולה סובל מבעיות כמו ירידה בזיכרון או בהתמצאות, ומשום כך, אינו יכול לדאוג לעצמו וזקוק לתמיכה, לעזרה והשגחה צמודים. בעת הפנייה, יש צורך בהצגת מסמכים מתאימים מרופאים גריאטריים. הצוות המטפל מסייע לקום ולשבת, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול. בנוסף ובמקרים מורכבים, הוא מנקה ורוחץ את המטופל, מחליף ביגוד תחתון מתכלה ועוד. הוא נעזר במנופי הרמה, במתקני העמדה והולכה מתאימים. במקום מיטות רפואיות עם מזרנים מתאימים וציוד עזר נוסף שבחלקו מתכלה. כל אלו ועוד הם ציוד חובה בכל מחלקה כזאת.

סדר יום מוקפד

 

האדם הסיעודי מקבל מדי יום ארוחות, נהנה משעות פנאי למשחק, לאירועי תרבות, ולפעילויות חברתיות נוספות המותאמות למצבו. בני המשפחה יכולים להגיע כל העת לביקורים, ובמקרים בהם הדבר ניתן, אף להוציאו מהמתחם לפעילויות שונות. על ידי כל זאת הוא זוכה לזמן איכות, להפגת בדידות, לחיזוק תחושות הביטחון החשובות ועוד. מומלץ לבחור בית דיור מוגן אשר הינו בעל מוניטין בתחום הטיפולים לתשושי נפש.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך קמגרה מטפלת באין אונות ובעיות זקפה?
נהוג לחשוב שתרופות או תכשירים שנועדו לשפר את התפקוד המיני מיועדות רק למי שסובלים מירידה בתפקוד...
קרא עוד »
יונ 21, 2022
פיגמנטציה במצח – לא צריך להתייאש
זה בוודאי יכול להיות מסתכל כאשר מסתכלים במראה ורואים פיגמנטציה במצח. זה יכול לפגוע רבות באסתטיות של...
קרא עוד »
אוג 01, 2021
טיפול בחולי סרטן – דרכי התמודדות 
סרטן הוא אבחנה שיכולה לזעזע אנשים ובני משפחותיהם עד היסוד. אנו מבינים את החשיבות של לא רק מאבק במחלה...
קרא עוד »
ספט 06, 2023