איך תדעו אם חוויתם תאונת עבודה

תאונת עבודה

הנסיבות של תאונת עבודה עשויות להיות ברורות, אך לעיתים הן מעורפלות יותר. נסביר את הכללים המרכזיים שיעזרו לכם לזהות ולדעת, האם פגיעה שחוויתם נחשבת או לא נחשבת בתור תאונת עבודה. 

פגיעה שנוצרה בשל פעולה בעבודה 

כל פעולה שבוצעה בעבודה ואשר גרמה לפגיעה פיזית, תיחשב לתאונת עבודה אם כתוצאה מכך נבצר מכם לעבוד כמו קודם, באופן מלא או אפילו בשיעור חלקי. לדוגמא, עובד שהוריד קלסר ממדף, נפל ועל כן אושפז, עשוי להיחשב למי שנפגע בתאונת עבודה. פועל שכיר שנפל מפיגום, עצמאי שעוסק בנגרות ונפצע ממסור חיתוך בזמן ייצור של ארון, אלה דוגמאות נוספות לפגיעת עבודה. 

פגיעה בזמן העבודה, בדרך לשם או בחזרה 

מלבד פגיעות שנוצרות באופן ישיר בשל פעולה הקשורה במשלוח היד, מביאים בחשבון גם את מועד הפגיעה. פגיעות ופציעות שנוצרו אצל עובד שכיר או עצמאי במהלך הזמן שהוגדר כזמן עבודה או בזמן הנסיעה לעבודה או בחזרה מעבודה, עשויים להיחשב בתור תאונת עבודה. כך לדוגמא, מי שנפגע בתאונת דרכים בדרך למשרד, בדרך חזרה מלקוח, בנסיעה מהעבודה הביתה וכדומה, יכול להגיש תביעת תאונת עבודה ולקבל הכרה אם נבצר ממנו לאחר מכן לעבוד במשך פרק זמן מסוים. 

מחלת מקצוע – סוג של תאונה מתמשכת 

ביטוח לאומי מכיר כיום בסוג נוסף של תאונת עבודה. ידועות מחלות מקצוע מסוימות או פגיעות שנוצרו בשל תנאי עבודה לאורך זמן. למשל, מחלת ריאות עבור מי שהיה חשוף לחומרים מזיקים לאורך שנים עשויה להיחשב למחלת מקצוע. נזק בשריר בעקבות תנועות חוזרות ונשנות (מיקרו פגיעות) עשוי להיחשב לתאונת עבודה עם כל הזכויות הנלוות. דמי פגיעה, החזר הוצאות רפואיות ולעיתים תגמולים נוספים ישולמו לאחר הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. קראו על איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החלקות שיער – מה צריך לדעת בנושא
קיימים כמה סוגים של החלקות שיער. ההחלקה הפופולרית ביותר היא החלקה אורגנית וזאת לאור העובדה שהיא...
קרא עוד »
נוב 11, 2021
מידע על פיברומיאלגיה
לא מעט אנשים, גברים ונשים, מתמודדים עם פיברומיאלגיה, מה שנקרא בעברית דאבת השרירים. תופעה זו שכיחה בקרב...
קרא עוד »
אוג 14, 2020
איך מתמודדים עם דיכאון בלי תרופות?
דיכאון עלול להיגרם בשורה של מקרים. אחד מהם הוא עקב פוסט טראומה ממושכת מהעבר אשר מאופיינת בין היתר...
קרא עוד »
ספט 18, 2021