איזה חטיף חלבון מומלץ? חטיפי חלבון מומלצים לתפריט התזונה

כולנו מודעים לקשר הישיר בין התזונה שלנו לבין התחושה הפיזית והנפשי. כאשר אנחנו מקפידים על תזונה נכונה עם דגש על כמות מספקת של חלבונים בעבור ספורטאים – נרגיש חזקים יותר מבחינה פיזית ונאפשר בנייה אפקטיבית של מסת שרירים. חטיפי חלבון הם מקור זמין לצריכת כמות גדולה של חלבון איכותי. רוב הספורטאים נעזרים באופן קבוע בחטיפי חלבון בכדי לחדש את האנרגיה במהרה לאחר מאמץ גופני אינטנסיבי, ועל מנת לספק לגופם כמות מקסימלית של חלבונים מבלי לצרוך פחמימות רבות.

 

הנשנוש הבריא

חטיפי חלבון איכותיים מכילים כמות גבוהה של חלבון כך שמדובר בנשנוש מומלץ ואף בריא. כל עוד אתם מקפידים לבחור בחטיפים איכותיים ועוקבים אחר כמויות של סוכר, פחמימות וחלבון – אין מניעה משילוב של חטיפי חלבון טעימים בתפריט היומי. יש לעקוב אחר כמות החטיפים ולהכניס אותם לחישוב צריכת החלבון היומית.

 

כמות חלבון מומלצת ליום

חישוב של כמות החלבון הדרושה לכם יתבסס על משקל הגוף וסוג הפעילות. אם אתם מתאמנים באופן קבוע באימוני כוח כדאי לצרוך כ-1.5 גרם חלבון בעבור כל קילוגרם. כך למשל, ספורטאי שמשקל גופו הוא 80 קילוגרם מתבקש לצרוך 120  גרם חלבון. חטיף חלבון איכותי יכלול לרוב כ-17.5 גרם חלבון ואפשר בהחלט להיעזר בחטיף או שניים בכל יום. שימו לב לכמות החלבון בכל חטיף ושלבו את החטיפים בתפריט בהתאם לצורך.

 

מתי כדאי לאכול חטיף חלבון?

  1. כאשר לא הספקתם להכין ארוחה מלאה ואתם מחפשים חטיף זמין ובריא
  2. במקרים בהם נרצה לאכול משהו מזין וקל לאחר אימון
  3. נשנוש בריא בין ארוחות
  4. במצבים בהם התפריט היומי אינו מכיל כמות מספקת של חלבונים

ספורטאים נדרשים לעקוב אחר התזונה שלהם עם דגש על כמות מספקת של חלבונים באופן יומיומי. מיד כאשר הם מזהים מחסור בחלבונים בתפריט כדאי לשלוף חטיפי חלבון כפתרון טעים ובריא.

 

מוזמנים להכנס לאתר של אולאין.

Like this article?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest

Leave a comment