מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי? כל מה שרציתם לדעת

טיפול קוגנטיבי התנהגותי

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT – Cognitive Behavioral Therapy) היא שיטת טיפול מודרנית אשר כוללת התייחסות לדפוסי חשיבה של האדם, לצד התייחסות לפן ההתנהגותי שלו.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא טיפול אשר נחשב בין המצליחים ביותר בתקופה המודרנית, ולאורך עשרות השנים האחרונות הספרות המדעית צברה אינספור מחקרים מדעיים אשר מעידים על היעילות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי לטיפול בקשת רחבה ומגוונת של בעיות נפשיות ובריאותיות כגון חרדות, טראומות, דיכאון וכיוצא באלה.

במסגרת מאמר זה נספר לכם על טיפול קוגניטיבי התנהגותי, על מנת שיהיה ברשותכם את כל המידע אשר נחוץ לכם לקבלת החלטה מושכלת לגבי הטיפול שהכי מתאים לכם.

אז מה כולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

 

  • פיתוח מודעות – אחד מן השלבים החשובים ביותר בכל טיפול, בין אם מדובר על טיפול קוגניטיבי התנהגותי או על טיפול מסוג אחר, הוא פיתוח מודעות. בעזרת מטפל סי בי טי, תהיה לכם הזדמנות להרחיב את המודעות שלכם ולפתח אותה בצורה שתאפשר לכם לזהות את הדפוסים שחוזרים בחיים שלכם, מה שיגביר את הסיכויים שלכם לעצור את עצמכם בזמן ולבחור באפשרות חדשה יותר, שעולה בקנה אחד עם התוצאות שאתם רוצים ליצור בחיים שלכם.
  • שינוי דפוסי חשיבה – במסגרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי אתם תלמדו לזהות דפוסי חשיבה שליליים, או מה שנקרא עיוותי חשיבה, מה שיאפשר לכם להטיל ספק במחשבות או אמונות שעד כה ייתכן שקיבלתם בתור "תורה מסיני". בעזרתו של עופר כהן פסיכולוג, אשר מטפל בשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אתם תלמדו מספר רחב של כלים אשר יעזרו לכם לאתר אמונות מגבילות ודפוסי חשיבה שליליים, לנטרל אותם או להטיל בהם ספק (ועל ידי כך להחליש אותם), ובהמשך להחליף אותם בדפוסי חשיבה חיוביים ויעילים יותר עבורכם.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
10 טיפים לבחירת נעלי ספורט – איך לבחור את נעלי הספורט הכי טובות?
בקרוב אתם הולכים לקנות נעלי ספורט חדשות, אך מטרידה אתכם המחשבה שאולי תוציאו את הכסף שלכם על נעליים...
קרא עוד »
אוק 27, 2018
כל הסיבות לשלב ויברטור בחיי המין שלכם
על האביזר ויברטור רבים שמעו, בין אם בסרטים או סדרות סקסיות ובין אם במפגשים בין חברות, או במסיבות...
קרא עוד »
אוק 25, 2020
דורבן בכף הרגל – מה הפתרון לזה?
אחת הבעיות הנפוצות בקרב ספורטאים ובפרט בקרב רצים לריצות קצרות וארוכות, הן בעיות בכף הרגל שמונעות מהם...
קרא עוד »
נוב 24, 2020