שבץ – מה שכדאי לדעת

שבץ

שבץ או אירוע מוחי הם שם אחד למצב מסכן חיים שמשפיע מאד על הגוף, גם בזמן שהוא מתרחש וגם לאחר מכן. במקרה של אירוע כזה נעצרת אספקת הדם אל המוח – מה שגורם מיד להפרעה בתפקוד המוחי. זרימת הדם שנעצרה אינה מאפשרת העברת חמצן למוח (העברת החמצן שומרת על המוח שלם ומתפקד) – לכן רבים יחושו את הפגיעה באופן מידי. 

אבל מה קורה לגוף בזמן שבץ מוחי?

שבץ מוחי הוא תרחיש הידוע בשם stroke והוא נגרם בשל הפרעה בזרימת הדם דרך עורקי המוח. יש מי שיחווה את האירוע לרגע בודד וקצר יחסית יכול לסבול מהשפעה הרסנית על הגוף! לכן בזמן שבץ חשוב להזעיק את מיד כוחות ההצלה, משום שכל דקה חשובה. גם מי שיחווה שבץ חולף יכול להתדרדר ללא סיוע רפואי, בעיקר במידה והשבץ נמשך יותר מעשר דקות. החלקים במוח שיפגעו ישפיעו מאד על התפקוד הנוירולוגי והפיזי של הנפגע, בעוד ששבץ עלול להוביל לשיתוק של הגוף, לאי פעילות של השרירים וחלקים שונים בגוף, לבעיות בדיבור ושאר בעיות גופניות. לכן חשוב לאחר ההתאוששות מהאירוע, להתחיל באופן מידי בתהליך שיקומי. 

מה קורה בתהליך השיקום?

מי שיתחיל תהליך שיקום אחרי אירוע מוחי – בין אם בבית לבין אם בבית החולים – יכול לקבל סיוע של אנשי מקצוע כמו רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים עובדות סוציאליות וכדומה. טיפול פיזיותרפיה אחרי שבץ נועד לעבוד על הנעת הגוף, להקל בכאבי שרירים, הטיפול מסייע ללכת, לשבת, לעמוד, לשמור על שיווי משקל וכדומה, והוא זה שיעזור לקבל את החיים מחדש אחרי האירוע הלא פשוט הזה. לכן יש כבר עכשיו להתחיל בתהליכי שיקום. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה מחלת דופויטרן?
דופויטרן הוא מצב שבו העור הופך יבש. זוהי מחלה תורשתית הפוגעת באחד מכל חמישה גברים ונשים בעולם. מחלת...
קרא עוד »
אוק 08, 2022
מה צריך לדעת לפני אימוץ נטורופתיה ורפואה טבעית
עולם הנטורופתיה ברעננה והרפואה הטבעית מציע נקודת מבט ייחודית על בריאות ואיכות חיים, ומושך אליו את...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
מחלות לב – מה נשים צריכות לדעת?
חשבתן שמחלת לב זו מחלה גברית? חשוב שתדעי - מחלות לב הן מחלה נשית לא פחות מכפי שזו בעיה גברית. על מנת...
קרא עוד »
יונ 07, 2021