סיבות וגורמים שיכולים להוביל להתמכרות למריחואנה

התמכרות למריחואנה

אמנם נהוג להאמין שמריחואנה הוא סם קל ולא באמת ממכר, אבל בפועל, אנשים בהחלט יכולים להתמכר לתחושה שהסם מייצר אצלם. מחקרים מסוימים בתחום מראים שבערך 8% אנשים מהאוכלוסייה הם עם פוטנציאל להתמכר. בואו נבין ביחד מה עשוי להגביר את הסיכוי להתמכר.

מריחואנה הוא שמוגדר תחת פקודת הסמים הקלים, בו אנשים משתמשים ברחבי העולם לצרכים שונים. בעוד שחלק ניכר מהאוכלוסייה רוכש מריחואנה באופן בלתי חוקי, החלק השני באוכלוסייה רוכש מריחואנה במרשם רופא. ובעידן שבו המריחואנה הפך לתרופה במרשם, יהיה חשוב גם לדבר על הפוטנציאל ההתמכרותי שהוא טומן בתוכו. חשוב גם לומר שהרבה מרכזי גמילה ומומחים בתחום טיפול בהתמכרויות מטפלים בהרבה מאד מכורים למריחואנה, מה שמצביע על הסכנה הטמונה בשימוש בצמח הזה. הנה מספר גורמים שיכולים להוביל את האדם להיות תחת סיכון להתמכרות.

  1. הקשר בין בית יציב לבין פוטנציאל התמכרותי נמוך

אם בוחנים את המחקרים שבוצעו בתחומי ההתמכרויות, מגלים כי ישנו קשר מסוים בין חינוך מעצים לבין פוטנציאל התמכרותי נמוך. מצד שני, ילדים אשר גדלים בבתים שבהם הכללים לא ברורים, החינוך מאוד רופף והמשמעת לוקה בחסר, עשויים לגלות פוטנציאל התמכרותי גבוה.

  1. יש קשר בין עישון בגיל מוקדם לבין התמכרות בגיל מבוגר?

ככל שאדם מתחיל לעשן מריחואנה בגיל מוקדם יותר, ככה הוא יהיה עשוי לגלות סממני תלות בגילאים מבוגרים. בגיל צעיר המוח עדיין מתעצב, והילד עדיין מגבש את זהותו. כשהילד מרגיל את עצמו מגיל צעיר לעשן מריחואנה, המוח יחשוב שזו הדרך הסטנדרטית להתנהל. בפועל, יש סיבה לכך שאומרים שהמוח של הילד הוא עדיין ספוג. הוא עסוק בלספוג דפוסי התנהגויות. ואם הילד מרגיל את המוח לחשוב שעישון מריחואנה זה דפוס התנהגות נורמטיבי ויום יומי, ייתכן שיגבר הסיכוי להתמכרות בגיל מבוגר.

  1. האם התמכרות יכולה לעבור במשפחה?

התמכרות לא תמיד עוברת במשפחה, היא לא מחלה פיזית. אם חלילה ההורים של אדם מסוים מכורים למריחואנה, העובדה הזו לא דנה אותו ולא חורצת את גורלו להתמכר למריחואנה. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מחקרים אשר מראים כי הסיכון להתמכר אכן גובר במקרים אלו. במילים אחרות, זה לא חד וחלק, אבל אם ההורים שלכם חלילה מכורים למריחואנה, ייתכן שגם אצלכם יגבר הסיכוי להתמכר.

  1. כיצד המצב הנפשי קשור להתמכרות למריחואנה?

מריחואנה הוא סם קל אשר מאופיין עם שינוי מצב רוח. הוא לא משנה תודעה כמו סמים אחרים, אבל הוא כן עשוי לשפר ולרומם את מצב רוחו של המשתמש בו. כשאנשים מתמודדים עם קשיים נפשיים למיניהם, העישון יכול להוות עבורם גורם מרגיע ומרומם. יחד עם זאת, מחקרים רבים מראים שבערך 50% מהמכורים למריחואנה, הם אנשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות שונות. אז ייתכן שיש קשר מסוים.

למידע נוסף אודות גמילה ממריחואנה לחצו על הקישור הזה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
באילו מקרים מקבלים טיפול בגלי הלם?
הרפואה כיום היא כל כך מתקדמת עד אשר היא מצאה דרכים מדהימות לפתור שלל בעיות בריאותיות. מה היה מעלה על...
קרא עוד »
דצמ 30, 2018
כל המידע על החיידק הליקובקטר פילורי
הליקובקטר פילורי הוא חיידק הגורם לדלקת קיבה ותריסריון. הוא נחשב לגורם השכיח ביותר למחלת כיב פפטי...
קרא עוד »
ספט 13, 2022
השתלת שיער dhi
כמעט כל אדם מודע כיום לאסתטיקה הגופנית שלו. בשל אותה מודעות, כל אדם מחפש את הדרך לשמור על מראה טוב....
קרא עוד »
אוק 17, 2019