טיפול בפוסט טראומה

טיפול בפוסט טראומה

אנשים בעלי פוסט טראומה חווים תופעות לוואי מדי יום הבאות לידי ביטוי בחוסר שינה, פלאשבקים, כאבים, ערך עצמי נמוך ותחושות לא נעימות שנמצאות איתם כל דקה ביום. כאשר אדם מאובחן כפוסט טראומטי ישנם דרכים לעזור לו לצאת מאותם מקומות ולפתוח דלת חדשה אל חיים קלים יותר ופחות מתישים. הקליקו כאן למידע נוסף בנושא.

מהו טיפול לפוסט טראומה?

אי אפשר להגיד שלפוסט טראומה יש טיפול אחד נבחר. מאחר והטראומה שנוצרת אצל כל אדם היא שונה משל אדם אחר, כך גם לא לכולם יתאים אותו הטיפול. 

טיפול בפוסט טראומה יכול לבוא לידי ביטוי בטיפולים פסיכולוגיים שונים אשר ממוקדים למקרי פוסט טראומה ויודעים כיצד לשלב מטופלים חזרה לחיים וללא שחזור החוויה הטראומטית כל יום מחדש. 

הטיפולים ככלל עובדים על המוח ועל הגוף ועובדים עם המטופל עד להחזרה לשגרה. מדובר בעבודה רבה של המטופל ואמונה במטפלים שמכוונים אותו בדרכים הנכונות. 

פעמים רבות טיפולים פסיכולוגיים לא מספיקים לאנשים שנמצאים פוסט טראומטיים וטיפול תרופתי יחד עם פסיכולוגי יכול להיטיב עימם באופנים שונים בחיים. 

טיפול תרופתי יכול לסייע רבות למטופלים שלא מצליחים לישון בלילה, מפתחים פחדים וחרדות במהירות, נכנסים להתקפים ועוד. לעתים רבות הטיפול התרופתי הוא זה שמחזיק פוסט טראומטיים רבים מלהתפרק לחלוטין. 

טיפול בפוסט טראומה הוא הטיפול שחשוב לקבל כמה שיותר מהר ובקירוב למקרה הטראומה עצמו. כאשר הטראומה עוד טרייה, יש האפשרות לסלף מעט את האמת ובכך לאמן את המוח לחשוב אחרת. שיטה זו היא יעילה בטיפול בטראומה טרייה, אך לא רק. 

לסיכום,

פוסט טראומה הוא לא משהו שאתם צריכים לעבור לבד. טיפול בפוסט טראומה הוא לא יחיד במינו אלא יש כמה וכמה טיפולים שיכולים לעזור לכם לצאת מהמציאות שאתם חיים בה היום. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דיקור סיני בירושלים איך מוצאים מדקר מקצועי?
דיקור סיני הידוע בשם אקופונטורה - הפך לשיטה מעולה לטיפול במגוון מצבים רפואיים ובעיות רפואיות. הטיפול...
קרא עוד »
מאי 30, 2021
איך משחקים וצעצועים תורמים להתפתחות הילד?
לפי ארגון הבריאות העולמי, ילדים הם העתיד של האנושות. הם ינהלו חיים טובים יותר מהוריהם, והם צריכים...
קרא עוד »
נוב 23, 2022
פעילות ODT גם לקבוצות
לא פעם אנחנו עומדים מול צורך להפעיל קבוצה. זה יכו להיות במהלך יום גיבוש, יום עיון או ביום פעילות בבית...
קרא עוד »
ינו 07, 2021