זכאות לקנאביס רפואי

בשנים האחרון החלו במשרד הבריאות להכיר בצרכי מטופלים שונים, שלא מגיבים בצורה מספקת לטיפול תרופתי או לפרוצדורות רפואיות שונות. במגוון מצבים שנציין להלן, ניתן לממש זכאות לקנאביס רפואי, בהמלצת רופא מטפל ועל פי קריטריונים שונים. 

קנאביס וטיפולים אונקולוגיים 

דוגמא למצב שבו ישנה זכאות לקנאביס רפואי – מטופלים אונקולוגיים. כאשר חולי סרטן חווים ירידה במשקל וחוסר תיאבון חריף בשל הטיפולים, קנאביס רפואי יוכל לעזור. במידה ורופא ממליץ על כך, ניתן לקבל את האישור. כתוצאה מכך התיאבון משתפר במידה ניכרת וגם תסמינים אחרים במערכת העיכול מראים הקלה ושיפור. אגב, גם במחלות דלקתיות כגון מעי רגיז, רופא עשוי להמליץ על הטיפול.  

הפחתת כאבים ומצבים נוירולוגיים

ניתן לממש זכאות לקנאביס רפואי על פי המלצת רופא, כאשר מדובר במטופלים שנעזרים במרפאת כאב. לא תמיד הכאבים מגיבים טוב לטיפול מקובל, על רקע נוירולוגי או מסיבות אחרות. קנאביס רפואי עשוי לסייע בהפחתת כאב ושיפור איכות החיים. גם במחלות ניווניות שונות על רקע נוירולוגי, קנביס רפואי עשוי לסייע. כך למשל במחלת פרקינסון, אפילפסיה, טורט ועוד. 

מצבי פוסט טראומה ומאובחנים על הרצף 

עבור חיילים משוחררים ואחרים הסובלים מפוסט טראומה נמצא כי זכאות לקנאביס רפואי עשויה להועיל. במיוחד ישנה נטייה לאשר לבעלי אחוזי נכות מוכרים, החווים קשיים נפשיים ולא חווים הטבה לאחר טיפול מסורתי. 

אם תרופות פסיכיאטריות לא הועילו והמטופל נמצא ללא התקפים פסיכוטיים או נטייה להתמכרות, קנאביס עשוי להועיל (בהמלצת פסיכיאטר). בנוסף, כיום מאובחנים על הרצף (אוטיזם), עם הפרעת התנהגות קשה, עשויים לקבל טיפול בדגש על ילדים. חרדות קשות, נטייה לפגיעה עצמית, אי שקט וחוסר מנוחה יובאו בחשבון. אם טיפול התנהגותי או תרופות מרשם לא יועילו, ניתן להגיש בקשה לקנאביס רפואי. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פיגמנטציה במצח – לא צריך להתייאש
זה בוודאי יכול להיות מסתכל כאשר מסתכלים במראה ורואים פיגמנטציה במצח. זה יכול לפגוע רבות באסתטיות של...
קרא עוד »
אוג 01, 2021
ארונות לבתי חולים – כיצד נדע להתאים את הארונות לצרכים שלנו?
ארונות לבית חולים הם אלמנט חשוב ושימושי מאוד בבתי חולים. הם כלי מרכזי לשימוש רופאים, אחיות ומטפלים...
קרא עוד »
יונ 23, 2022
הדברת נמלים – הזמינו איש מקצוע
הנמלים שמצאתם בביתכם יכולות להיעלם בדיוק כפי שהן הגיעו בתוך זמן קצר. עליכם רק לפנות אל גורם מקצועי...
קרא עוד »
ספט 29, 2021