למה יש הרבה נזילות וליחה בבוקר?

למה יש הרבה נזילות וליחה בבוקר?

חורף , קיץ, סתיו או אביב, לכולנו יש את הבקרים המנוזלים ומלאי הליחה שתוקפים אותנו במפתיע.

לכל אחד ואחת תופעות אלרגיה כאלו קורות ולכל בנאדם יש את השיטות שלו להתמודדות עם המקרים האלו, המתרחשים בעיקר כשקמים אחרי כמה שעות שינה.

מחקרים רפואיים שונים שחקרו את הנושא, הגיעו למסקנות שונות ומהן זכינו ללמוד מה הסיבה שזה קורה לנו.

 

אז למה?

על פי מומחים ברפואה, הסיבה העיקרית לכך שאנו מתעוררים עם עודף של נזלת וליחה, היא בשל כוח הכבידה המופעל על הגוף במהלך השינה ובפרט בתנוחת השכיבה.

בתנוחת השכיבה, אנו משפרים למעשה את זרימת הדם לחלק העליון של הגוף, הכולל את הפנים והראש. במהלך הלילה אנו נמצאים כמה שעות טובות במצב שכיבה וכן במצב שינה, שני המצבים הללו גורמים לגופנו ליצור הפרשות בעזרת זרימת הדם המוגברת ומכיוון שאנו ישנים, ההפרשות הללו מצטברות יותר ויותר עד לרגע בוא אנו מתעוררים.

לכן, לאחר כמה שעות שינה בתנוחת שכיבה, בהן הדם זרם בצורה טובה יותר במערכות האף, האוזן והגרון, אנו קמים עם ליחה ונזלת מוגברים שהצטברו במהלך הלילה ועלינו להיפטר מהם.

 

סיבות נוספות

במהלך החורף הגוף שלנו נוטה לקבל שפעת בצורה גבוהה יותר מבשאר עונות השנה. שפעת מלווה בנזלת רבה ולעיתים גם בליחה, המצטברות ללא הרף וגופנו לא יכול לסבול את הימצאותן.

גם בעונות המעבר המצב הוא דומה עבור אנשים האלרגים לפריחות ולמצבי מזג האוויר השונים, העלולים לגרום לייצור מוגבר של נזלת וליחה.

תוסיפו לכל הנתונים הללו את הסיבה הרפואית שהוזכרה קודם, כשאנו שוכבים לישון הגוף שלנו מייצר במהלך הלילה כמויות גדולות של הפרשות ובשילוב שפעת או צינון, ההפרשות רק הולכות ומתעצמות. לכן הבקרים בזמן שאנו חולים מעט מלווים בהמון ליחה, נזלת וכאבי גרון שמפריעים לנו לישון, כיוון שהגוף לא מתמודד עם הכמות המופרשת במהלך השינה.

 

מקרים מיוחדים

אנשים המאובחנים בבעיות של סינוסים וכן בייצור טבעי של הרבה רוק ונזלת, יתעוררו לבקרים קשים יותר משל שאר בני האדם מבחינת ליחה ונזלת.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה כדאי לבחור בנעלי נוחות?
נעליים לעתים יכולות להיות לא נוחות בכלל, והרי שאם בודקים את ההבדל בין נעליים רגילות לבין נעלי נוחות...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
פרוביוטיקה לתינוקות – כל מה שרציתם לדעת
עולם התרופות בכלל ובפרט כל מה שקשור לילדים ותינוקות, הוא עולם מאוד רגיש. אנחנו נדרשים להשתמש בתרופות...
קרא עוד »
יול 12, 2021
מהם היתרונות של לידה טבעית 
לידה פעילה או טבעית היא שיטת לידה הכוללת לידה ללא שימוש בהתערבויות רפואיות כמו אפידורל או ניתוח...
קרא עוד »
ינו 31, 2023