האם יש דרך יעילה להתמודד עם הפרעות שינה?

הפרעות שינה

כל אחד מאיתנו זקוק לשינה איכותית כדי להתמודד עם אתגרי חיי היומיום. הפרעות שינה הן מטרד חמור עם תוצאות קשות והשלכות עלהתפקוד היומיומי בבית ובעבודה. הפרעות שינה כמו נחירות יטרידו גם את בן הזוג אשר ישן בסמוך או ימנעו שינה באותה מיטה. לכן יש לעשות כל מה שניתן כדי לטפל בהן ביעילות מירבית ולחזור לשינה תקינה ולחידוש כוחות באמצעותה. כאשר מתגלות בעיות כמו נחירות או דום נשימה, חובה לטפל בהן במהירות האפשר כדי למנוע החמרה ולמצוא דרכים להתגבר על הקשיים מוקדם ככל האפשר. לשם כך פותחו מכשירים המיועדים לתקן תקלות בשינה.

בדיקת שינה כבר אינה כרוכה בהמתנה לתורים ובחוסר נעימות המתלווה לשינה מחוץ לבית. ניתן לבצע אותה בבית באמצעות התקשרות עם ספקית המכשירים וקביעת תור לבדיקה. שליח מגיע אליכם ונותן הנחיות מדויקות כיצד לבצע את הבדיקה במועד שתבחרו. השליח יגיע למחרת כדי לאסוף את המכשיר ולהעביר את הנתונים לבדיקת רופא מומחה, אשר ינתח אותם ויחליט האם אתם אכן סובלים מהפרעה כלשהי בשינה. הבדיקה מודדת פרמטרים שונים הקשורים לשינה איכותית והתוצאות יגיעו אליכם תוך חמישה ימי עבודה. אם מתגלות בעיות, ניתן למצוא להן פתרונות בהתאמה אישית ולפי הצורך – בהתאם להמלצת הרופא.

הפרעות נשימה בשינה עלולות להוביל גם להשמנת יתר, כתוצאה ממיעוט שעות שינה עייפות ודיכאון- הפיתוי לאכילה עולה ועמו הסכנה להשמנה. הפתרון להפרעות שינה כמו נחירות או דום שינה נשימתי הוא מכשירי נשימה בהתאמה אישית. המכשיר נקרא "סיפאפ" (CPAP) ויותאם ללקוח לאחר בדיקה שתקבע האם הוא זקוק למסיכת אף, נחירונים או פה ואף, תלוי באופי ההפרעה. לאחר מכן תיערך מדידה כדי להתאים את המסיכה למשתמש. ניתן גם להתנסות במכשיר הסיפאפ לתקופה קצרה בחינם כדי לבדוק איך אתם מסתדרים איתו בלילה. הרכישה תהיה בתיאום עם קופת החולים בה אתם חברים וכך תדעו אם אתם זכאים להחזרים. ברכישה עליכם להקפיד על כך שהספקית מלווה אתכם משלב האבחון ועד הספקת המכשיר וגם לאחר מכן – לצורך טיפול בתקלות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על מתיחת פנים
מכירים את האמרה אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו? אם כן נראה כי אין עוד פתגם כל כך לא נכון וכל כך לא מדויק....
קרא עוד »
אוק 14, 2018
מהי ארטרוסקופיה?
ארתרוסקופיה היא הליך כירורגי המשתמש במצלמה קטנה, הנקראת ארתרוסקופ, כדי לראות את החלק הפנימי של המפרק...
קרא עוד »
מרץ 29, 2023
פרוביוטיקה לתינוקות – כל מה שרציתם לדעת
עולם התרופות בכלל ובפרט כל מה שקשור לילדים ותינוקות, הוא עולם מאוד רגיש. אנחנו נדרשים להשתמש בתרופות...
קרא עוד »
יול 12, 2021