השתלת שיניים – כמה זה כואב

השתלת שיניים - כמה זה כואב

השתלת שיניים נשמעת כדבר כואב ומפחיד ברגע הראשון. באופן כללי, צמד המילים הזה מרתיע את כולנו בגלל המילה "השתלה". מילה זו נותנת לנו מיד את ההקשר לטיפול מורכב הכולל ניתוח, שכמובן ניתוח תמיד נחשב לדבר מלחיץ עבור כולם.

חשוב להבין כי טיפולי השתלת שיניים אינם מסובכים וכואבים באופן מיוחד, ולמרות שהם מעין פעולה ניתוחית – הכאבים שצפויים להיות בזמן ההשתלה עצמה אינם מורגשים כלל, הודות לאלחוש מקומי שהרופא מזריק למקום לפני תחילת התהליך. לאחר הפעולה צפויים להיות כאבים מקומיים, שאותם ניתן לשכך בעזרת משככי כאבים שהרופא ימליץ עליהם.

כיצד מתבצע ההליך של השתלת שיניים

השתלת שיניים מתבצעת לרוב במרפאות שיניים של רופאים מומחים בתחום שיקום הפה. השתלת השיניים מתבצעת באופן בו שתלי השיניים המלאכותיים מוחדרים אל החניכיים, ובעצם משמשים כבסיס חלופי לשורש השן שהייתה בחניכיים. השתל נראה כמו בורג עשוי מתכת, עליו מורכבת השן החסרה.

תהליך השתלת שיניים מתחיל עם השתלה של השתלים המתכתיים לעומק החניכיים, וסגירתם באמצעות תפרים מיוחדים. אם מדובר על שיניים קדמיות, הרופא ילביש על השתלים בחלק זה בפה שיניים זמניות למראה אסתטי יותר.

לאחר כמה חודשים שהחניכיים מתאוששת מהשתלת השתלים, הרופא מתקין כיפה מיוחדת על השתלים שמעודדת את תהליך הריפוי הטבעי של החניכיים, ולאחר מספר שבועות השיניים הסופיות העשויות חרסינה מולבשות באופן קבוע על השתלים.

השתלת שיניים – למי זה מתאים

השתלת שיניים הינה פעולה כירורגית מכיוון שהיא כוללת החדרה של שתלים מלאכותיים לעומק החניכיים, וסגירה שלהן באמצעות תפרים מיוחדים. לכן, רק אנשים בעלי רקע רפואי בריא וללא סיכונים שונים יכולים לעבור את התהליך.

משום כך, בטרם תחילת ההליך רופא שיניים מומלץ ישלח את המטופל למספר צילומים הכרחיים כדי לוודא את מצב השיניים, וגם יבקש את ההיסטוריה הרפואית שלו כדי להבין האם ישנם גורמים בריאותיים שונים שעלולים להפריע או לסכן את ההליך של השתלת השיניים.

מטופלים שסובלים מאיבוד חלקי או מלא של השיניים, יכולים ליהנות מטיפולי השתלת שיניים שיעניקו להם חיוך ומראה שיניים שלם ואסתטי יותר.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נחירות בלילה – לא חייבים לחיות עם הגזרה
נחירות הן בעיה נפוצה בקרב אנשים רבים, והיא מתרחשת כאשר אדם מתקשה לנשום במהלך השינה. נחירות יכולות...
קרא עוד »
מרץ 23, 2023
פירות קפואים – הדרך הקלה לשמור על הבריאות
רוצים לפתוח כל בוקר עם שייק בריאות? קנו לכם פירות קפואים ותוכלו להכניס אותם לבלנד בקלות וללא עבודה...
קרא עוד »
אוג 18, 2021
טיפול ב-OCD ללא תרופות
אתם לא חייבים לבחור בתרופות כמוצא ראשון לטיפול ב-OCD. טיפול ניורופידבק נחשב לטיפוח מוכח ויעיל עם...
קרא עוד »
נוב 14, 2021