לידה שקטה: התמודדות עם אובדן הריון

התמודדות עם אובדן הריון

אם אתם מחפשים מידע אודות לידה שקטה, אתם בוודאי מחפשים את המושג ברגעים בהם אתם, או מישהו קרוב אליכם: התבשר כי עליו לעבור את התהליך. מושג זה, מתאר מצב בו מת העובר בתוך הרחם, בעוד שלעיתים, מצוקתו של העובר לא מזוהה במועד, וליבו מפסיק לפעום ברחם אימו. או שקורית תקלה אחרת שמובילה למצב האיום.

המושג 'לידה שקטה', מתאר סיטואציה שבה נמצאה בעיה חמורה בגופו של העובר – מה שמוביל להחלטת הרופאים להפסיק את ההיריון (גם אם מדובר בהריון מתקדם). בכך מוצאות עצמן יולדות, מתבשרות בבשורה המרה וחוזרת לביתן בידיים ריקות.

מקרים כאלה, בהם יש להפסיק את ההיריון, עלולים להתרחש בשל כמה סיבות, כגון: מות העובר ברחם, מומים קשים מהם סובל העובר, שינויים מבניים במערכות מרכזיות כמו הלב, הכליות, מערכת העצבים ועוד. כמו גם סיבוכים ובעיות באספקת הדם מהאם לעובר, בעיות חמורות בשלייה, מיעוט מי שפיר, ושאר סיבות מצערות.

התמודדות עם אובדן הריון

כיצד מתמודדים עם האבדן הגדול

זה נכון, מי שתעבור לידה שקטה, לא תזכה להיות אם לתינוק שגדל ברחמה. בעוד שקצרה היריעה מלתאר את האבדן והשכול הגדול, אותם מרגישים זוגות מאוכזבים. במקרים כאלה, חשוב לקבל עזרה מקצועיות, כמו גם מידע על תביעות רשלנות רפואית בהריון. מידע זה דרוש כדי להבין האם היעדר בדיקות, אי הפניה לבדיקות חשובות, אבחנה לא נכונה, ושאר פעולות שנעשו על ידי צוותים רפואיים – הובילו לתוצאה הקשה.

התמודדות נכונה עם האבל

מוות מכל סוג, בין אם מדובר במוות של תינוק שטרם נולד, או של סב בא בימים: מצריך כלים להתמודדות. בשנת 1,988 הכריז נשיא ארה"ב רונלד רייג, על חודש בו תתעורר המודעות לאבדן הריון, ולאבדן תינוקות רכים. בארץ, עדיין אין מודעות מספקת לנושא, בעוד שנשים חשות תחושות קשות בעת לידה שקטה, כמו כשלון או אבל. רבות מהן, נושאות במשך שנים את הכאב שהתעמעם, אך עדיין נותר בליבן.

כדי להתמודד, חשוב להבין שאת לא לבד, וכי יש נשים שעברו תהליך דומה. בכך כדאי לנסות לקבלת תמיכה ברשת, לקבל הכוונה להשתתפות בקבוצות תמיכה על ידי עובדים סוציאליים של בית החולים או של קופת החולים, ולהיתמך על ידי אנשים קרובים.

טיפול פסיכולוגי זוגי או אישי

כדי להתמודד עם האבדן הקשה, רצוי לחפש אחר טיפול פסיכולוגי תומך אשר יעזור להבין את התחושות, ולדעת כיצד לנהוג בהן. במערכת הבריאות הישראלית, אפשר לקבל טיפולים פסיכולוגיים בחינם, שיעזרו להתמודד עם האבדן. זאת על ידי מרפואת לבריאות הנפש אשר פרוסות בכל רחבי הארץ. מרפאות אלה, מציעות גם טיפולים זוגיים, טיפולי פסיכותרפיה ודמיון מודרך, עבור הורים שעברו את התהליך.

כיצד להתכונן להריון עתידי?

אם נכנסת להריון וחווית לידה שקטה, את בוודאי יודעת כי את פורייה וכי תוכלי לנסות להכנס להריון תוך זמן קצר – מה שמאפשר תקווה לעתיד. ובכל זאת, במידה והתקיימה רשלנות רפואית בעת ההיריון: תדעי כעת לשאול את השאלות הנכונות, לעקוב אחר כל בדיקה, ולהגיע אל הרופאים הטובים ביותר! שישמרו על בריאותך ועל בריאות העובר.

בכל מקרה, חשוב לא להצניע את הרגשות הכאובים, לטפל מיידית בכאב נפשי או פיזי, וכמובן לא להתייאש, ולנסות להביא חיים ואושר שילוו אותך בכל שנותייך, הבאות עלייך  לטובה!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אולטרסאונד ביתי
אולטרסאונד הוא כלי אבחון רפואי, המשתמש בגלי קול כדי ליצור תמונות של פנים הגוף. הוא משמש לאבחון...
קרא עוד »
דצמ 13, 2022
אתם חוששים שהילד אולי זקוק לטיפול רגשי? הגיע הזמן לאבחן!
הדור שלנו זכה לכינוי 'דור האבחונים', האמת היא שבצדק. כמעט לכל תופעה יש היום שם ולכל שם של תופעה חדשה גם...
קרא עוד »
דצמ 17, 2020
איך להתמודד עם חולי אלצהיימר?
ההתמודדות עם חולי אלצהיימר אינה קלה כלל ועיקר. החיים במחיצתם עשויים להיות מורכבים מאוד, והצורך לדאוג...
קרא עוד »
דצמ 10, 2019