מהם אבחונים מורפולוגיים

לא מעט זוגות נתקלים כיום בבעיות פריון אשר מונעות מהן להיכנס להריון. לא פעם, אותם זוגות נדרשים לעבור טיפולי הפריה בכדי להשיג הריון תקין. אם טיפולי ההפריה שלכם נכשלים פעם אחר פעם ללא סיבה נראית לעין, כדאי מאוד לבצע אבחון מורפולוגי מקיף לזרע הגבר אשר בהחלט יכול לסייע לזוגות לאתר את המקור האמיתי לבעיית הפוריות שלהם ולאפשר להם להקים משפחה בסופו של תהליך.

 

בדיקת זרע רגילה- האם היא מספיקה?

כאמור, ישנם לא מעט מקרים בהם זוגות מנסים להיכנס מעל שנה להריון באופן טבעי ואינם מצליחים. אותם זוגות פונים לרופא אשר מפנה אותם בשלב הראשון לבירור פריון ראשוני. בירור פריון זה כולל בדיקת זרע לגבר ובדיקות לאישה. לא פעם מתגלה שהביוץ של האישה תקין וכן, בדיקת הזרע איננה מעלה שום כשל כלשהו. במקרים שכאלה הזוג מוגדר כלא מסובר והוא מפונה לרוב להזרעות ובמידה ואינן צולחות, לתהליך הפריה חוץ גופית. אולם, כאשר ההפריות אינן מצליחות פעם אחר פעם, הזוג תוהה מה הוא עושה לא נכון. ובכן, כיום אבחונים מורפולוגיים יכולים למצוא את הסיבה לבעיות הפוריות של הזוג במידה ומדובר בבעיית זרע של הגבר.

 

מהם אבחונים מורפולוגיים?

אבחונים מורפולוגיים מהווים בדיקה מעמיקה של הזרע. במהלך האבחון מנסים למצוא בעיות בזרע שאינן נראות בבדיקות אשר מתבצעות בהגדלה רגילה. הבדיקה מתבצעת בהגדלה גדולה. בעוד שבדיקת הזרע השגרתית בוחנת 3 פרמטרים שהם: כמות תאי הזרע, צורת תאי הזרע ותנועת תאי הזרע, אבחון מורפולוגי של תאי הזרע יבחן את הבעיות הללו באופן דקדקני וקפדני יותר וכן, יבחן פרמטרים נוספים אשר בגינם יכול להיות שישנה בעיה בתאי הזרע. מכיוון שהבדיקה מתבצעת בהגדלה של 6000, יש אפשרות להבחין בבעיות שונות בתאי הזרע אשר בלתי אפשרי להבחין בהם בבדיקת זרע רגילה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה ההבדל בין איגרוף תאילנדי לMMA?
MMA הוא ספורט לחימה המשלב טכניקות מענפי קרב אחרים ואומנויות לחימה. אגרוף תאילנדי, לעומת זאת, הוא סגנון...
קרא עוד »
נוב 20, 2022
לימודי שחייה לתינוקות – לשיפור היכולות המוטוריות
שיעורי שחייה לתינוקות הם דרך מצוינת לשפר מיומנויות מוטוריות. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר...
קרא עוד »
יונ 26, 2022
הסרת קעקועים בלייזר – בחירה טבעית לגוף חלק
ההחלטה – להסיר את הקעקוע מהגוף כמה נפלא, הגעתם למסקנה שאתם רוצים גוף חלק מקעקועים, אבל מה לעשות שאת...
קרא עוד »
אוק 17, 2019