כוחו של התת מודע – כך תשפיעו על התת מודע שלכם!

כוחו של התת מודע

תת מודע הינו מונח המתאר את אחד ממרכיבי הנפש של האדם. על פי גישתו של זיגמונד פרויד, מייסד התיאוריה הפסיכואנליטית, לכל אדם יש תודעה המורכבת משלושה חלקים שונים – המודע, הסמוך למודע ותת המודע. בחלק של המודע קיימות כל המחשבות השגרתיות שיש לכל אדם (סדר יום, דרכי פעולה במהלך העבודה, מתי לאסוף את הילדים מהגן וכו') כאשר בסמוך למודע נמצאות מחשבות שאינן מעסיקות את מחשבתו של האדם בזמן נתון (זיכרונות מאירועים שהתרחשו בעבר), אך יכולות לצוץ בכל זמן. 

החלק השלישי והמורכב ביותר בתודעה הינו תת המודע. זהו המקום בו קיימות מגוון רחב של מחשבות שאינן מודעות באופן גלוי לאדם, כיוון שאלו הן מחשבות בעלות תכנים לא נעימים שעלולים להפריע לשגרת חייו של האדם. 

מהו כוחו של תת המודע?

תת המודע צופן אינספור מחשבות נסתרות ומרתקות, שרובן אינן כלל מודעות לאדם באופן רגיל, קראו על כוחו של התת מודע בלינק. למרות שאלו מחשבות נסתרות שאינן נמצאות בתודעתו של האדם, מצבים מסוימים עלולים להציף את המחשבות האלו ולגרום להתנהגות בלתי רגילה אצל האדם.

כך לדוגמה ניתן לראות כיצד אדם גבוה וחסון מבחינה חיצונית נתקף פאניקה וחרדה גדולה כשהוא רואה עכביש קטן, זאת משום שבתת המודע קיים לו פחד נסתר מעכבישים שהשתרש אצלו כבר בגיל קטן ביותר. למרות שהרגשה זו נובעת מתוך התת המודע, ניתן להשפיע באופן חיובי על מחשבות הנמצאות בחלק זה בתודעה – וכך לשנות את תפיסתו המנטלית של האדם החושש מעכבישים, או כל אדם אחר הסובל מאותן מחשבות נסתרות בתת המודע.

כיצד להשפיע על תת המודע?

תת המודע מופעל על ידי חושים, ולכן ככל שנחשוב יותר על חושים שונים ורגשות חזקים כך אלו ייטמעו בתת המודע. ניתן ומומלץ לבצע חשיבה אנרגטית כזו באמצעות מדיטציה שלווה, שתעצים את העברת המסרים הרצויים אל עבר תת המודע.

למדן איך לחיות בשפע

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך משחקים וצעצועים תורמים להתפתחות הילד?
לפי ארגון הבריאות העולמי, ילדים הם העתיד של האנושות. הם ינהלו חיים טובים יותר מהוריהם, והם צריכים...
קרא עוד »
נוב 23, 2022
כל מה שצריך לדעת על הסרת שיער בשיטת IPL
מרגישים שפשוט אין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות על מנת להסיר שיער בלייזר באפקטיביות? הסרת שיער בשיטת IPL...
קרא עוד »
אוק 29, 2019
מיהם עצמאים תשושים ולאילו טיפולים הם זכאים
קשישים עצמאים תשושים הם אנשים מבוגרים שמסוגלים לבצע פעולות יומיומיות שגרתיות, אך מפאת גילם המבוגר הם...
קרא עוד »
יונ 24, 2022