האם אפשר לנהל ביעילות טיפול רגשי אונליין?

טיפול רגשי אונליין

טיפול רגשי הוא טיפול נחוץ עבור אנשים, בני נוער וילדים במצבים מסוימים בחיים. הטיפול נועד לעזור לאדם לחוות מצבים שונים, להתמודד עם אירועים שונים בחיים ולצלוח אותם בהצלחה. יש כיום מודעות רבה לנושא, ושיטות טיפול מגוונות. אך תמיד המטרה היא להביא תועלת ולעזור למטופל להתמודד ולצאת חזק יותר מההתמודדות.

כיום, בעידן בו הנגיף הסיני משתולל ברחבי העולם ללא רחמים ויוצר מציאות הזויה בה אנשים חוששים לפגוש אנשים, וכל מפגש עם אדם אחר עלול להיות מסוכן או מדבק – מחפשים פתרונות כדי להמשיך לחיות את החיים שלנו נכון.

טיפול רגשי אונליין, האם זה הפתרון?

יש תחומים רבים בהם הרשת המקוונת מביאה בכנפיה את המענה. לדוגמה, קניות ברשת, למידה מרחוק וכן הלאה. כאן נשאלת השאלה האם ניתן לנהל בצורה יעילה גם טיפול רגשי מרחוק? כלומר לערוך מפגשים בין מטופל למטפל בלי להיפגש פיסית, אלא באמצעות פגישה אינטרנטית.

ויש תשובות לדבר זה. מטפלים וגם מטופלים שעברו את התקופה הזו יכולים לספר על טיפולים ועל תהליכים שהם חוו בימים אלו. כדאי להיות מודעים לעובדה שדווקא התקופה המסתורית והמוזרה הזו הולידה לא מעט בעיות רגשיות וצורך לקבל עזרה.

מה שטוב ומה שאפשרי

אז הדבר הטוב והמומלץ ביותר הינו לנהל את הטיפול בפגישה פיסית. אין דומה מפגש בו מטפל רואה מול עיניו את המטופל, משוחח אתו ושומע את דבריו, מבין גם מבין הדברים ולומד את החוויות ואת הנפש. אך אם הדבר בלתי אפשרי חבל לוותר לגמרי ולהרים ידיים. כי כמו הרבה דברים אחרים, למדנו להתפשר. למדנו לבחור בגדים בלי למדוד אותם, למדנו לקבל החלטות בלי לראות דברים מול העיניים, והנה, גם טיפולים רגשיים ניתן לקיים מרחוק.

> מידע מקצועי והמלצות נוספות ניתן לקבל באתר של מעיין ביטון!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה הדברת עכברים?
עכבר בבית זו מכה שאף אחד לא רוצה לחטוף אותה. האורח הזה הוא כל כך חמקמק, קשה למצוא אותו, קשה עוד יותר...
קרא עוד »
נוב 26, 2020
לימודי שחייה לתינוקות – לשיפור היכולות המוטוריות
שיעורי שחייה לתינוקות הם דרך מצוינת לשפר מיומנויות מוטוריות. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר...
קרא עוד »
יונ 26, 2022
כיצד קנאביס רפואי מועיל לחולים?
בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שצורכים קנאביס לצרכים רפואיים. תחום זה נחשב לאחד...
קרא עוד »
יונ 06, 2020