כל מה שלא ידעת על הפסקת הריון עם כדורים

נשים רבות מעוניינת לוותר על ההליך הפולשני של הפלה ומנסות לברר האם בעידן החדשנות הרפואית ניתן לבצע הפסקת הריון עם כדורים במקום הפלה כירורגית. במאמר זה נספק לכן את התשובה ואת כל הנקודות החשובות אותן יש לדעת טרם ביצוע הליך זה. התחילו לקרוא

הפסקת הריון עם כדורים אפשרי

ראשית כל, חשוב לדעת שאכן בישראל של שנת 2021 ניתן לבצע הפסקת הריון עם כדורים עד השבוע התשיעי להיריון. כלומר, עד כ- 60 יום לאחר הוסת האחרונה. כאן מדובר על הפלה תרופתית, כלומר הליך הפסקת הריון אשר אינו נחשב כמסוכן, אלא להיפך ואינו פולשני (כלומר אינו מצריך חיתוך, חדר ניתוח והרדמה). העובדה שמדובר על פעולה שאינה חודרנית מובילה לכך שגם רמת הסיכונים, כמו למשל פגיעה ברחם או זיהומים, נמוכה ביותר.

מה סיכויי ההצלחה של פעולה זו?

בשלב מוקדם של ההיריון להליך לא פולשני זה של הפסקת הריון עם כדורים יש סיכויי הצלחה גבוהים. למעשה, ביצוע הפסקת היריון ב – 6 שבועות הראשונים להריון הם בעלי 95% סיכויי הצלחה. חשוב לדעת שלא מדובר על פרוצדורה חדשה, שכן משתמשים בהליך זה באופן מוצלח ובטוח עוד משנת 2000 , לא רק בישראל אלא במדינות רבות נוספות ברחבי העולם. במה פעולה זו מסתכמת? בבליעתם של שני כדורים.

ההליך ההפלה – מה חשוב לדעת?

השלב הראשון תמיד יהיה פגישה עם הרופא, באם מדובר על מרפאה פרטית, וועדת הפסקת היריון תהיה בסמיכות להליך ההפלה. לאחר אישור הפסקת ההיריון הרופא יסביר אודות התהליך וישלח אותך לבדיקות, כמו למשל אולטרה סאונד ובדיקות דם. השלב הבא יהיה בליעת כדורים לחסימת הורמון הפרוגסטרון בגוף ולאחר 48 שעות בליעת כדורים שיגרמו לכיווצו של הרחם ופליטה של כל התוכן ההריוני. אמנם יתכנו תופעות לוואי כמו למשל בחילות, הקאות, דימום כבד, קרישי דם והתכווצויות חזקות בבטן, אך לאחר כשבוע ימים, הכל יסתיים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול טבעי ביבלות ברגליים
קיימים סוגים שונים של יבלות ברגליים. כל אחד מהם יכול לגרום סבל רב ואי נוחות, אבל לכל סוג אחר של יבלת יש...
קרא עוד »
אוג 08, 2021
כוחו של התת מודע – כך תשפיעו על התת מודע שלכם!
תת מודע הינו מונח המתאר את אחד ממרכיבי הנפש של האדם. על פי גישתו של זיגמונד פרויד, מייסד התיאוריה...
קרא עוד »
יול 28, 2020
מה כולל מבחן מיני מנטל?
מה זה מבחן מיני מנטל? מיני מנטל או באנגלית MMES זהו מבחן אשר מטרתו באה לבדוק את הרמה הקוגנטיבית (שכלית)...
קרא עוד »
מרץ 09, 2021