מיתוסים שונים ברפואת שיניים לילדים

רפואת שיניים לילדים

כמו לא מעט תחומים רפואי, גם רפואת שיניים לילדים מתמודדת עם לא מעט מיתוסים שונים. ההבדל בין המיתוסים של רפואת שיניים לילדים לבין מיתוסים אחרים הוא, שכאן מדובר על תחום הרבה יותר נפוץ, הרבה יותר רחב, ומה עוד שמדובר בילדים אז מספיק שהורים ישמעו על מיתוס מסוים ויאמינו לו, בשביל שהוא ישפיע ולא תמיד לטובה, על הטיפול בילד.

בדיוק כמו שקיים מיתוס או יותר נכון סיפור אגדה על פיית השיניים שבאה לבקר את הילד אחרי שנופל שן ראשונה והיא נותנת לו מתנה, אגדה שכל הורה יודע שהיא לא נכונה, כי הם בעצמם מבצעים את תפקידה, כך יש עוד שורה של מיתוסים שונים על הטיפולים השונים.

לפני שנציג כמה מיתוסים כאלה, חשוב מאוד שרופאי שיניים ידעו להתמודד עם המיתוסים האלה, בעיקר היום בעידן האינטרנט בו הכל חשוף וגלוי ולא מעט הורים מוצאים את עצמם נאבקים מול שמועות, סיפורים ואגדות שמשפיעות כך או אחרת על הטיפול בילדים.

בין המיתוסים המוכרים אפשר למצוא, שטראומות מכאבי שיניים יכולים להשפיע כל החיים. זה לא מדויק, זה נכון שהכאבים הם לא נעימים ולעיתים משמעותיים, אך הם לא שונים מכאבים אחרים. אם מסבירים לילד שמדובר בכאב חולף, אז הילד יכול להבין שמדובר במיתוס בלבד ואין מאחוריו דבר.

מיתוס אחר בעל משמעות הוא, יש הורים רבים שסבורים שניתן לבצע טיפולי יישור שיניים רק בקרב ילדים. זה לא נכון. היום לא מעט מבוגרים עוברים טיפול כזה. למה זה חשוב? כי אם הטיפול קשה לילד או מפריע לו מסיבות שונות, אפשר לדחות אותו ללא שום בעיה.

מיתוסים מוכרים אחרים, הם שצחצוח שיניים חזק מנקה טוב יותר את השיניים, ובכן זה לא נכון, זה יכול לגרום נזק לשיניים, מה עוד שיש צורך לצחצח נכון ולא חזק. כנ"ל לגבי ריח רע מהפה, זה לא נכון שהוא נגרם כתוצאה מטיפול לא נכון בשיניים, לעיתים הוא נגרם מסיבות אחרות וצריך לשים לב לכך, על מנת להימנע ממנו כבר מגיל צעיר.

ד"ר בניאל רופאת שיניים המתמחה בטיפול בילדים תשמח לייעץ לכם מקצועית, צרו קשר דרך אתר הבית של הרופאה http://www.dr-anat.co.il.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חקור את היתרונות של הרבלייף בתזונה שלך
בתחום התזונה והבריאות, מציאת פתרונות יעילים לתמיכה ביעדי הבריאות שלנו היא חשיבות עליונה. פתרון אחד...
קרא עוד »
מרץ 18, 2024
מהם אבחונים מורפולוגיים
לא מעט זוגות נתקלים כיום בבעיות פריון אשר מונעות מהן להיכנס להריון. לא פעם, אותם זוגות נדרשים לעבור...
קרא עוד »
אוג 03, 2020
העסקה ישירה של מטפלים סיעודיים
אין ספק שככל שעוברות השנים ועולה תוחל החיים אנחנו נתקלים יותר גם בצורך להעסיק מטפלים סיעודיים וכוח...
קרא עוד »
אוג 17, 2022