קבלת גמלת סיעוד בכסף מביטוח לאומי

מהי גמלה בכסף וכיצד ניתן לקבל אותה? המאמר הבא שלפניכם יסביר לכם באופן מפורט כיצד ניתן עצמאית או בעזרת שירות מקצועי – לקבל גמלת סיעוד בכסף מביטוח לאומי בהעסקת עובדים זרים לסיעוד – באופן פשוט וקל.

ביטוח לאומי משלם קצבאות שונות לזכאים בין היתר בכל מה שקשור לאנשים סיעודיים. יש מצבים בהם הגמלה משולמת לנותן השירות למשל עובד סיעודי שעובד דרך חברה, ביטוח לאומי מעביר את הכסף לחברה שמעסיקה את העובד ואותה חברה משלמת את שכרו, אך יש פעמים בהם מקבל האדם את קצבת הסיעוד ככסף ישירות מביטוח לאומי בו הוא נעזר כראות עיניו.

מה היא גמלת סיעוד של ביטוח לאומי

אנשים רבים חיים עד גיל יחסית מבוגר כאשר חלק מהם מגיע לשלב בו הוא אינו מתפקד ואינו יכול לדאוג לעצמו והופך להיות סיעודי. מצב סיעודי הוא מצב בו יש צורך להיעזר בגורם מטפל לצורך התנהלות יום יומית, כאשר לעיתים מספיק תמיכה של מספר שעות ביום אך יש מצבים בהם האדם בתפקוד מאוד נמוך וזקוק לעזרה במשך שעות רבות אז הוא נעזר לרוב בעובד זר אשר מתגורר עמו. הצורך בעזרה של מטפל חיצוני עולה כסף וחלק מהסכומים הללו מתקבלים מביטוח לאומי במסגרת גמלת סיעוד.

מה הדרכים לקבלת גמלת סיעוד מביטוח לאומי

אדם סיעודי המעסיק מטפל או מטפלת באופן קבוע זכאי לבחור האם הוא מעוניין להעסיק את העובד הזר באמצעות חברת סיעוד או באופן ישיר. במידה והעובד הזר מועסק על ידי חברת הסיעוד אשר שולחת אותו לבית האדם הסיעודי, היא למעשה המעסיק שלו ולכן היא משלמת לו את שכרו ואת כל התנאים הנלווים ולכן ביטוח לאומי מעביר לה את הכסף עבורו אותו אדם. במקרים שאדם סיעודי מעדיף, יש לו אפשרות לבחור לקבל גמלת סיעוד בכסף מביטוח לאומי ולהעסיק את המטפל באופן ישיר ללא גורם מתווך, הכסף מביטוח לאומי נכנס ישירות לחשבון הבנק שלו והוא זה שאחראי לשלם לעובד הזר.

מה עוד חשוב לדעת בנוגע לקבלת גמלת סיעוד בכסף

הבחירה האם לקבל את הגמלה ישירות היא בחירה של האדם הסיעודי עצמו. בנוסף חשוב לדעת שגם מי שמקבל קצבת סיעוד מביטוח לאומי, אין לכך השפעה על זכאות לקצבאות אחרות. כמו כן יש אפשרות להחליט האם לקבל גמלת סיעוד בכסף באופן מלא או רק חלק ממנה וזה תלוי ברמת הקצבה האישית. אדם סיעודי הרוצה לקבל את הקצבה באופן מלא ומעסיק מטפל באופן עצמאי צריך לעמוד בתנאים מסוימים למשל שהמטפל איננו קרוב משפחה, יש חוזה חתום בין הצדדים ושהעובד מועסק באופן מלא של 6 ימי בשבוע לפחות 12 שעות ביום, עובד זר חייב להיות בעל היתרים והמעסיק צריך להיות בעל היתר להעסיק עובד זר.

למידע נוסף על השירות – בקרו באתר Isavta.co.il

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מגלים אם הילד על הספקטרום
כל תינוק שנולד למשפחה הוא אור ושמחה. כל הורה יודע שמרגע שהתינוק נולד, ישנן אבני דרך התפתחותיות שעליו...
קרא עוד »
אוק 27, 2018
כל מה שרציתם לדעת על נשירת שיער
התעוררתם בבוקר וגילתם שערות על הכרית שלכם? נכנסתם להתקלח, התחלתם לחפוף את השיער ומצאתם את עצמכם עם...
קרא עוד »
ספט 19, 2019
יישור שיניים שקוף – מה חשוב לדעת
אחד הטיפולים הפופולאריים החשובים ביותר  שקיימים בתחום טיפולי השיניים הוא טיפול יישור שיניים. מדובר...
קרא עוד »
מרץ 09, 2020