מתי צריך טיפול רגשי?

מתי צריך טיפול רגשי?

הטיפולים הנפשיים והרגשיים נחשבו בעבר טיפולים השמורים לחולי נפש, למשוגעים של העיירה… היום כולנו יודעים כי הנפש חשופה ורגישה ומציאות החיים חורטת בה רישומים לא תמיד קלים. לעיתים, ללא סיוע מקצועי קשה מאוד להתרומם לבד ולהמשיך בשגרת החיים. טיפולים נפשיים מיועדים לכל אחד ולמעשה כל מי שנעזר בטיפול כזה או אחר מודה כי מדובר בהחלט בהצלת חיים במובן הנפשי והרגשי.

עד לפני שנים לא רבות, היו הטיפולים הנפשיים, נושאים סגורים וחסויים. המטופלים הנפשיים או הרגשיים סומנו כמעט כמשוגעים ואולי אפילו חסרי דעה. היום, הציבור הרבה יותר בוגר ומבין כי בעיות נפש הן לא תמיד בעיות חולניות ורבים סובלים מבעיות כאלה ואחרות שיש לתת עליהם את הדעת.

המודעות והתפיסה שהשתנתה בנושא, הביאה לכך שכיום פונים אנשים רבים לקבל טיפול באחד מתוך מגוון מרכזים לטיפול רגשי שקיימים כיום, גם אלו שבעבר נמנעו מהדבר רק בגלל החשש הסטיגמטי.

האם אני זקוק לטיפול רגשי?

אנשים רבים שסובלים סבל לא פשוט, מתלבטים ומתחבטים האם הבעיה שלהם היא מספיק בעייתית והאם היא עונה להגדרה שמציבה אותם במקום בו הם אכן זקוקים לטיפול רגשי.

כאן חשוב לנו לציין כי אין סבל שהוא קטן מידי. האדם הוא חשוב ויקר והנפש שלו ראויה לקבל את כל התמיכה הדרושה לה על מנת ליהנות מאיכות חיים, משלווה, רוגע ושמחת חיים ללא כל הפרעה. כל מה שמפריע לאדם, ראוי בהחלט לטיפול.

מהו טיפול נפשי?

אז האמת שטיפול נפשי הוא לאו דווקא טיפול תרופתי וברוב המקרים הוא גם לא יהיה כזה. בדרך כלל הוא יכלול שיחות עם איש מקצוע אשר ימקד את הפוקוס על הבעיה ועל הגורמים לה. במהלך השיחות ניתן יהיה להגיע לפתרון של הבעיה כאשר תוך זמן קצר הקונפליקט אשר אליו נקלע האדם יבוא על פתרונו.

טיפולים רגשיים שונים

ישנם כיום טיפולים רגשיים שונים אשר מציעים אפשרויות רבות ומותאמות לכל אחד בהתאם לנטיות שלו, לכישורים שלו ולסגנון האישי שלו. כך אנחנו מוצאים כיום את התרפיות השונות אשר מציעות את המרפא לנפש. אם זו תרפיה במוסיקה או תרפיה באומנות. את תחום הפסיכודרמה המפותח לצד התרפיות השונות בבעלי חיים או בגינון.

הטיפול הנכון לאדם הנכון יוביל לפתרון הנכון.

קראו גם:

7 יתרונות של צמחי מרפא

אורן מי-רון – פסיכולוג קליני

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טימפנומטריה – מתי מפנים לבדיקה?
בדיקת טימפנומטריה תהיה מועילה עבור אנשים שאובחנו עם ליקוי שמיעה ורוצים לדעת אם הבעיה נובעת מתפקוד לא...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
מה זה NLP?
  NLP זה ראשי התיבות שמבטאים את הצירוף Neuro Linguistic Programming, אך מהי באמת משמעות הדבר? כל מה שרציתם לדעת,...
קרא עוד »
אוג 18, 2021
למה לצפות לפני ואחרי ניתוח אף
ניתוח אף הוא בדרך כלל חלום שחולמים על ביצועו לאורך שנים רבות אם קיים פגם מסוים בנראות האף וזאת כדי...
קרא עוד »
נוב 20, 2019