ביופסיית חרוט

ביופסיית חרוט היא ניתוח זעיר שבו הרופא המנתח מסיר רקמה מצוואר הרחם בצורת חרוט. ההליך של ביופסיית חרוט נקרא גם קוניזציה של צוואר הרחם.

טיפול זה נחשב ליעיל מאוד כדי לטפל בממצאים בצוואר הרחם שמעידים על האפשרות של התפתחות גידולים סרטניים והיא יעילה במניעה של סרטן צוואר הרחם והתפתחותו. 

זהו טיפול מאוד חשוב על מנת לשמור על בריאות האשה והוא מתבצע רק לאחר סיום הוסת של האשה.

אם את גם צריכה לעבור את ההליך הזה של ביופסיית חרוט, חשוב שתדעי שמדובר בהליך שהוא פשוט יחסית ואינו דורש הכנות מורכבות ומוקדמות כמו הליכים רפואיים אחרים. 

ניתוח ביופסיית חרוט הוא הליך שלא חייב לבצע אותו בבית חולים. בהרבה מהמקרים שבהם מתבצע ההליך של ביופסיית חרוט ניתן לעשות זאת במרפאת נשים וללא הרדמה כללית. ההליך נעשה באמצעות הרדמה מקומית של האזור שממנו הרופא יסיר את הרקמה שאותה צריך להסיר. 

כדאי לקרוא גם על וסטיבוליטיס באתר של יעקב בורנשטיין >>>

מה צריך לעשות לאחר טיפול ביופסיית חרוט?

גם לאחר ההליך של ביופסיית חרוט, אין איזשהם הוראות מיוחדות כפי שיש בטיפולים רפואיים אחרים. אין צורך להשאר להתאוששות או החלמה. כאשר אשה עוברת הליך של ביופסיית חרוט במרפאת נשים, ברוב המקרים היא תישאר זמן קצר במרפאה לצורך השגחה ומייד לאחר מכן היא כבר תשוחרר הביתה. 

אך חשוב לדעת שלמרות שלאחר הטיפול של ביופסיית החרוט שאותו תעברי במרפאת נשים, ישנן הנחיות מסויימות והגבלות מסויימות שאותן צריך למלא ואותן יעביר לך הרופא. חלק מהגבלות אלו הן הימנעות מפעילות גופנית מאומצת במשך מספר ימים מיום הטיפול, הימנעות למשך תקופה מסויימת מקיום יחסי מין ועוד הנחיות נוספות שחשוב מאוד לקבל מהרופא וליישם אותם.

כפי שכבר צויין, מדובר בהליך שהוא פשוט יחסית ולטווח ארוך אין עדויות על סיבוכים כלשהם או על השפעה על פיריון האשה. לכן מדובר על הליך שיש לו חשיבות גדולה מאוד לבריאות האשה שהוא גם הליך פשוט יחסית וללא תופעות לוואי לטווח ארוך או השפעות כלשהן לטווח ארוך. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתיחת פנים ללא ניתוח
על אף שחלקכם מכיר את המושג "מתיחת פנים" מדימויים, מטאפורות ותחומים אחרים, הרי שכדאי שתדעו שמושג זה...
קרא עוד »
נוב 28, 2019
קונדום הלכתי – למי זה יכול להתאים?
בעיות פוריות מהוות דאגה גדולה עבור זוגות. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם בעיה זו בשלב מסוים של בחייהם...
קרא עוד »
יול 14, 2022
עיניים צורבות, כך תטפלו בהן
עיניים צורבות היא מחלה נפוצה הפוגעת באנשים רבים. לעתים קרובות, זה נגרם על ידי גירוי ודלקת של פני השטח...
קרא עוד »
מאי 07, 2023