קונדום הלכתי – למי זה יכול להתאים?

בעיות פוריות מהוות דאגה גדולה עבור זוגות. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם בעיה זו בשלב מסוים של בחייהם כשיעלה הרצון להביא ילדים לעולם.  בעיות פוריות הן בעיה שכיחה איתה מתמודדים אנשים בסוף שנות ה-20, ה-30 וה-40 לחייהם. הסיבה לכך היא שבעיות פוריות יכולות להיות תוצאה של גורמים רבים, כמו גיל, אורח חיים ואפילו נטייה גנטית. עולם הרפואה המתקדם מציע לזוגות שחווים בעיות רפואיות מגוון פתרונות יעילים להצלחת תהליך הכניסה להריון, שהינם נחשבים לפתרונות שימושיים גם עבור זוגות שמשתייכים למגזר הדתי.

כיצד אפשר לפתור בעיות פוריות?

הרבה אנשים מתמודדים עם בעיות פוריות. זוהי בעיה נפוצה מאוד בעולם המודרני וישנן דרכים רבות לפתור זאת. אחת הדרכים הנפוצות ביותר היא באמצעות טיפול בפוריות הכולל הפריה חוץ גופית (IVF). תהליך ההפריה החוץ גופית כולל שימוש בביציות של האישה או מתורמת וזרע מבן זוג, כשהמפגש ביניהם מתרחש בתנאי מעבדה מבוקרים ולא בתוך רחם האישה. 

לאחר שהביציות הופרו, הן מועברות לרחם האישה שם הן מחכות שהעובר יתפתח בתוכן. ברגע שזה קורה נהוג לעקוב מקרוב אחר התפתחות העובר ברחם, במקביל למתן תמיכה הורמונלית להעלאת סיכויי קליטת העובר.

קונדום הלכתי לבעיות פוריות אצל גברים מהמגזר הדתי

כיוון שתהליך ההפריה החוץ גופית כולל תהליך של הפריה מלאכותית המתבצעת מחוץ לרחם האישה, יש לאסוף את הביציות והזרע של בני הזוג כדי ליצור את ההפריה הרצויה. על פי ההלכה היהודית חל איסור על הגבר לשפיכת זרע לבטלה, ולכן קיימת בעייתיות עבור זוגות הסובלים מבעיות פוריות לאיסוף דגימת זרע לצורך הבאתו למעבדה.

הפתרון ההלכתי המתאים לכך נקרה קונדום הלכתי, באמצעותו בני הזוג יוכלו לקיים יחסי מין על פי ההלכה במקביל לאפשרות של איסוף דגימת הזרע לצורך בדיקת זרע ו הפריית הביצית בתנאי מעבדה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השתלת שיניים – כמה זה כואב
השתלת שיניים נשמעת כדבר כואב ומפחיד ברגע הראשון. באופן כללי, צמד המילים הזה מרתיע את כולנו בגלל המילה...
קרא עוד »
יול 01, 2019
מחלקה סיעודית בתוך דיור מוגן – 3 יתרונות
אנשים מבוגרים רבים אשר הם עצמאיים, בוחרים לגור בדיור מוגן כדי להימצא במקום שקיימת בו השגחה רפואית ועם...
קרא עוד »
יונ 01, 2020
איך צ'י קונג משפר את היציבה
לא מעט אנשים חשים במהלך חייהם כי הם אינם מאוזנים הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. אנשים מעין אלו, בכל...
קרא עוד »
דצמ 07, 2018