כאבי גב תחתון בהריון

כאבי גב תחתון הם בעיה שכיחה המשפיעה על נשים במהלך ההריון. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה היא להימנע ממאמץ מיותר במהלך ההריון, אך להקפיד להישאר בתנועה בצורה נכונה ויציבה. כאבי גב הם אחת התלונות השכיחות ביותר בהריון. זה טבעי לחוות כאבי גב תחתון בהריון אבל זה יכול להיות די כואב. לכן חשוב שלא תתעלמי מכאבים אלו ותטפלי בהם כראוי.

מהן הסיבות לכאבי גב תחתון במהלך ההריון?

הריון היא תקופה של מתח פיזי ונפשי גדול, כשהמתח והציפייה משפיעים על התחושות בגוף כמו גם השינויים שגוף האישה עובר במהלך ההריון. הרחם מתפתח וגדל וכך גם הבטן ואזור האגן, שאלו הם שינויים העשויים לגרום לחץ רב על אזור הגב ובמיוחד על הגב התחתון.

זה יכול להיות כואב מאוד לסבול מכאבי גב תחתון במהלך ההריון, ולכן חשוב לדעת את התסמינים ומה לעשות בנידון. מומלץ להקפיד על תנועה רציפה גם כשהבטן גדלה כדי להפחית מעומס המשקל על הגב, ובמקביל גם למנוע היווצרות בצקות ברגליים. גם תרגילי מתיחה וחיזוק שרירים יכולים לסייע להקלה ואף מניעה של כאבי גב תחתון במהלך או לאחר ההריון.

איך מטפלים בזה?

חשוב להיות מודעים להשפעות של כאבי גב במהלך ההריון. כאבי גב במהלך ההריון עלולים לגרום למספר סיבוכים ויכולים גם להוביל לבעיות בריאותיות עתידיות וכן הגבלה על התנועה. חשוב לזכור שאישה הרה מוכרחה להיות מוכנה גם מבחינה פיזית לשלב הלידה, ועם כאבי גב חזקים תהליך הלידה עשוי להיות מורכב הרבה יותר.

לכן הטיפול היעיל ביותר למצב זה הוא פיזיותרפיה, רצוי בשלב כמה שיותר מוקדם מרגע התחלת הכאבים בגב התחתון. טיפול כירופרקטי בהריון יכול לתת את המענה המושלם לכאבי גב בדרגות כאב שונות, ואף לשפר את התנועה והגמישות של הגב התחתון כחלק מתהליך ההכנה ללידה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דפים למניעת הריון – יש דבר כזה?
במידה והחלטת להימנע מכניסה להריון בתקופה הקרובה, דעי כי תוכלי לשלוט בכך בקלות מבלי לשנות את אורח...
קרא עוד »
מרץ 18, 2021
טימפנומטריה – מתי מפנים לבדיקה?
בדיקת טימפנומטריה תהיה מועילה עבור אנשים שאובחנו עם ליקוי שמיעה ורוצים לדעת אם הבעיה נובעת מתפקוד לא...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
מהי שיטת בודי טייט ולמה זה טוב על פי ד"ר אן גורביץ
שיטת Body Tite היא טיפול לא פולשני המשתמש בשאיבה ואקום כדי לסייע בהסרת צלוליט. שאיבת הוואקום מסייעת...
קרא עוד »
ספט 29, 2022