איך מתמודדים עם וסטיבוליטיס במהלך ההריון

איך מתמודדים עם וסטיבוליטיס במהלך ההריון

וסטיבוליטיס הינה תופעה המתאפיינת בתחושה קשה של צריבה באיבר המין, אשר מתעצמת בזמן קיום היחסים. ניתן למצוא מידע מקיף בנושא וסטיבוליטיס באתר של יעקב בורנשטיין.

נשים רבות מדווחות על תחושת צריבה וכאב בזמן קיום יחסי המין, תחושות שרק הולכות ומתעצמות לאחר המגע המיני. חלק מהנשים מדווחות על תחושה של כאב או צריבה שעות וימים לאחר המגע המיני. חשוב לאבחן את התופעה מוקדם ככל הניתן, היות וללא אבחנה לא ניתן לטפל בבעיה בצורה הנכונה. נשים רבות נאלצות להתמודד עם וסטיבוליטיס במהלך ההריון, דבר שעלול להיות מתסכל במיוחד. כדאי לזכור כי אבחון שגוי עלול להוביל לפגיעה בערך העצמי של האישה וביחסים שלה עם בן הזוג, היות ותחושת הכאב בזמן קיום יחסי מין עלולה לפגום ביחסים ביניהם וליצור ריחוק.

וסטיבוליטיס במהלך ההריון – כיצד להתמודד עם התופעה?

קודם כל, חשוב להדגיש כי מדובר על תופעה פיזית, אשר עלולה להיות מושפעת מגורמים סביבתיים שונים. בעבר היה נהוג לחשוב כי מדובר על בעיה נפשית, אך היום כבר ברור לכולם כי אין זה כך. עדיין לא ברור מה בדיוק גורם להופעת הבעיה, אך ידוע למשל כי רגישות יתר בפתח הנתיק והתרבות של קצות עצבים באזור, עלולים להוות את אחד הגורמים לתופעה. כמו כן, חוסר איזון של שרירי רצפת האגן או לחץ המופעל על אחד מהעצבים באזור האגן (במיוחד בתקופת ההיריון), עלולים להגביר את הסיכון להופעת התופעה. חשוב לדעת כי ניתן היום למצוא טיפולים שונים לתופעה, כאשר החוכמה היא כמובן לאבחן את הגורם המתאים, לצורך הפניה לטיפול הרלוונטי ביותר. חשוב להתאים את הטיפול המתאים ביותר לכל אישה, בהתאם למצב שלה. ניתן למשל, להיעזר בפיזיותרפיה לרצפת האגן במידה ומדובר על חוסר איזון בשרירי רצפת האגן. במידת הצורך ניתן לבצע ניתוח וסטיבוליטיס. כמו כן, חשוב להקפיד על תזונה מותאמת לצורך שיפור המצב.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול נגד כינים- מה עובד?
אם היו לכם כינים כשהייתם קטנים, אתם בטח זוכרים אלת הטיפולים הנוראיים שעברתם בשביל לחסל את הכינים וכמו...
קרא עוד »
אוק 20, 2019
ערכת רצועות התנגדות
אחד הפתרונות המעשיים עבור אימוני כושר הוא שימוש באופציה של ערכת רצועות התנגדות וזאת לאור היתרונות...
קרא עוד »
מרץ 07, 2021
הכל על יישור שיניים
אם שמתם לב, הרבה מאוד אנשים נדרשים ליישור שיניים, עדיף לעשות זאת בגיל ההתבגרות, אולם גם מבוגרים רבים...
קרא עוד »
יול 11, 2021