אולטרסאונד בטן

אולטרסאונד בטן היא בדיקה רפואית המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונה של פנים הבטן. הוא משמש לאיתור חריגות באיברים ורקמות. הבדיקה יכולה לשמש גם לאיתור מפרצת באבי העורקים בטני קרע, שהוא מצב מסכן חיים.

אולטרסאונד בטן הוא טכניקת הדמיה אבחנתית המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונות של האיברים הפנימיים.

מכשיר אולטרסאונד שולח גלי קול אל הבטן, שם הם קופצים מאיברים ורקמות. לאחר מכן, הגלים נקלטים על ידי חיישנים במכונה ומומרים לתמונה המופיעה על מסך. הבדיקה יכולה לשמש גם לאיתור מפרצת באבי העורקים בטני קרע, שהוא מצב מסכן חיים.

טכניקת הדמיה

אולטרסאונד בטן הוא טכניקת הדמיה רפואית אבחנתית המשתמשת בגלי קול בתדר גבוה כדי להפיק תמונות של איברים פנימיים. הוא משמש בעיקר לבדיקת הבטן.

אולטרסאונד משתמש בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור תמונות של מבנים בתוך הגוף. הוא משמש בהתמחויות רפואיות רבות ושונות, כולל מיילדות, גינקולוגיה וקרדיולוגיה. הוא נמצא בשימוש באזורים אלה מאז סוף שנות ה-40.

זוהי בדיקה בטוחה ולא פולשנית שיכולה לשמש למטרות רבות, כולל בדיקת מומים עובריים ואבחון מצבים רפואיים אחרים.

תהליך הבדיקה

על מנת לבצע אולטרסאונד יש צורך שיהיה מכשיר ידני הפולט גלי קול בתדר גבוה ומתמר – הממיר את גלי הקול הללו לאות חשמלי. לאחר מכן מניחים את המתמר על גבי בטנו של המטופל ומעבירים אותו ביד או על פלטפורמה ממונעת.

השימוש באולטרסאונד התגלה במקרה בשנת 1946 כאשר שני רופאים ערכו ניסויים בחולים עם קרישי דם ברגליים. כאשר כיבו את הציוד שלהם ועזבו את החדר, הם שמעו רעש חזק מגיע מתוך אחת מרגליו של המטופל. הם חזרו וגילו שיצרו בטעות תמונה של רגלו באמצעות טכנולוגיית אולטרסאונד.

מחפשים מידע על בדיקת אולטרסאונד פרטית בבית? לחצו כאן

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס עזרה ראשונה און ליין
בעידן הדיגיטלי של היום, כמעט כל דבר הפך להיות נגיש וזמין עבור כולנו – בכל מקום ובכל זמן שנוח לנו באופן...
קרא עוד »
יול 13, 2020
קוסמטיקאית לסיוע בטיפול פצעי אקנה
אחד המצבים הכי פחות נעימים שיכולים לקרות לנו, זה שאנחנו נגלה פצעי אקנה על הפנים. כל מי שהגיע לגיל...
קרא עוד »
נוב 23, 2018
מרפאה אורתופדית
מרפאות אורטופדיות הן מקום נפוץ עבור אנשים לבקר כאשר הם נפצעים. הם מציעים שיכוך כאבים, פיזיותרפיה...
קרא עוד »
נוב 22, 2022